FACTOID # 4: Just 1% of the houses in Nevada were built before 1939.
 
 Home   Encyclopedia   Statistics   States A-Z   Flags   Maps   FAQ   About 
   
 
WHAT'S NEW
 

SEARCH ALL

FACTS & STATISTICS    Advanced view

Search encyclopedia, statistics and forums:

 

 

(* = Graphable)

 

 


Encyclopedia > TV6 Russia
TV-6
Launched January 1993
Closed January 22, 2002
Owned by Boris Berezovsky
Picture format 576i
Country Russian Federation
Broadcast area Russian Federation
Headquarters Moscow, Russian Federation

TV6 was a commercial television station in Russia that began functioning in 1993. Russian authorities closed the station on Tuesday, January 22, 2002.[1][2] Image File history File links Size of this preview: 199 × 198 pixelsFull resolution (199 × 198 pixel, file size: 13 KB, MIME type: image/png) This is a logo of an organization, item, or event, and is protected by copyright and/or trademark. ... This article or section does not cite its references or sources. ... 1993 (MCMXCIII) was a common year starting on Friday of the Gregorian calendar and marked the Beginning of the International Decade to Combat Racism and Racial Discrimination (1993-2003). ... January 22 is the 22nd day of the year in the Gregorian calendar. ... For album titles with the same name, see 2002 (album). ... Boris Abramovich Berezovsky (Бори́с Абра́мович Березо́вский) a. ... 576i is the shorthand name for a video mode. ... Location Position of Moscow in Europe Government Country District Subdivision Russia Central Federal District Federal City Mayor Yuriy Luzhkov Geographical characteristics Area  - City 1,081 km² Population  - City (2007)    - Density 10,469,000   9684. ...

Contents

Closure

The station lost a court battle on January 11, 2002, over bankruptcy and was put into liquidation unanimously by 14 judges sitting in the supreme arbitration court, overturning a December 29, 2001 lower appeal court decision reviving the channel and ordering a new hearing of the bankruptcy application. Two lower arbitration courts had decided against the network last in the fall of 2001.[3] [4]


An arm of the partly state owned oil company Lukoil, which owns 15% of TV-6, filed the bankruptcy proceedings in 2001. Lukoil used a law that grants shareholders the right to dissolve a company if its net worth falls below a certain level for two years. TV6 stated that its net worth plunged in 1998 but rebounded last year, when the lawsuit was filed, and in 2002 exceeded the legal level. Under a new law which came into force on January 1, 2002, a minority shareholder such as Lukoil can no longer apply for a company to be declared bankrupt. But Lukoil argued that its appeal against the appellate court was valid because the ruling was granted three days before the law came into effect.[3][4] LUKoil logo. ...


The electricity was shut off just after midnight, Tuesday, January 22, 2002, in the middle of "Nightingale's Night" program, while a presenter was singing folk ballads with his guest. Within hours of TV6's closure, the station's frequency was allotted to an all-sports station which promised of live coverage of the 2002 Winter Olympics.[2][5]


The staff of the station got a license for a new station, TVS, but because of financial difficulties, this station was also shut down in June 2003.[6] TVS (Televizionny Spektr) was a Russian independent television network which was shut down on June 21, 2003. ...


Organization

Oligarch Boris Berezovsky owned 75% of TV6's stock. Berezovsky was a political enemy of President Vladimir V. Putin. TV6 was staffed largely by journalists and other employees who resigned in April 2001 when NTV was taken over by the government gas monopoly Gazprom.[2] [3] [5] Boris Abramovich Berezovsky (Бори́с Абра́мович Березо́вский) a. ... The Russian NTV channel (НТВ in Cyrillic) was a pioneer in the post-Soviet independent television media. ... Gazprom (LSE: OGZD; Russian: , sometimes transcribed as Gasprom) is the largest Russian company and the biggest extractor of natural gas in the world. ...


International reaction

US state department representative Richard Boucher responded by stating: Richard Boucher is the name of at least two people: Rick Boucher - Democratic member of the United States House of Representatives representing Virginia Richard A. Boucher - United States Department of State spokesman, and former Ambassador and diplomat. ...


"There's a strong appearance of political pressure in the judicial process against the independent media. Press freedom and the rule of law can be best served by keeping TV-6 on the air."[4]


Notes

  1. ^ O'Flynn, Kevin (January 24 2002). "TV6's Reality Show Refuses to Accept Reality". The Moscow Times (2366). 
  2. ^ a b c Daniszewski, John (January 23 2002). "Fight Is Vowed by Russian TV Staff; Media: But the mood is funereal as the outspoken station's frequency goes to another channel hours after its closure.". Los Angeles Times: 3. 
  3. ^ a b c Boudreaux, Richard (January 12 2002). "Russia's Last Free Channel Dealt a Blow; Media: Higher court rules that the TV station is insolvent and must be liquidated. Critics say the Kremlin is cracking down on free speech.". Los Angeles Times: 3.  States that their were "13 arbitration judges", not 14.
  4. ^ a b c Traynor, Ian (January 12 2002). "Kremlin's last TV critic silenced: Senior judges put independent station into liquidation". The Guardian: 15. 
  5. ^ a b Nakoryakov, Michael (January 27 2002). "There Is One Russian TV Crew You Won't Be Seeing in S.L.". Salt Lake Tribune: AA3. 
  6. ^ (October 2 2003) "Russia: Rosmediakom to sue former head of TV-6 over non-return of property". BBC Monitoring World Media.  Text of report by Russian newspaper Kommersant on 24 September

See also


 
 

COMMENTARY     


Share your thoughts, questions and commentary here
Your name
Your comments

Want to know more?
Search encyclopedia, statistics and forums:

 


Press Releases |  Feeds | Contact
The Wikipedia article included on this page is licensed under the GFDL.
Images may be subject to relevant owners' copyright.
All other elements are (c) copyright NationMaster.com 2003-5. All Rights Reserved.
Usage implies agreement with terms, 1022, m