FACTOID # 9: The bookmobile capital of America is Kentucky.
 
 Home   Encyclopedia   Statistics   States A-Z   Flags   Maps   FAQ   About 
 
WHAT'S NEW
 

SEARCH ALL

FACTS & STATISTICS    Advanced view

Search encyclopedia, statistics and forums:

 

 

(* = Graphable)

 

 


Encyclopedia > Phoenix Television

Phoenix Television (鳳凰衛星電視) SEHK: 8002 is a Hong Kong-based Mandarin Chinese television broadcaster that aims to promote a free flow of information and entertainment within the Greater China region. It has 5 different television channels. Phoenix Television is well-known of providing Infotainment programmes with popular 'Star' Anchors and talk show hosts. Being on good terms with the People's Republic of China government, it is one of the few non-government related television broadcasters in mainland China and has been able to broadcast information about events not covered by the government media, such as the coverage on the Against Basic Law Article 23 Rally on 1 July 2003. Image File history File links Phoenix_Chinese. ... The Hong Kong Stock Exchange (traditional Chinese: , also 港交所; abbreviated as HKEX; SEHK: 0388) is the stock exchange of Hong Kong. ... This article is on all of the Northern and Southwestern Chinese dialects. ... Hong Kong Basic Law Article 23 is the basis (parent statute) of a security law proposed by the Government of Hong Kong. ... is the 182nd day of the year (183rd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2003 (MMIII) was a common year starting on Wednesday of the Gregorian calendar. ...

Contents

Channels

Phoenix TV operates the following channels:

  1. Phoenix Chinese Channel, launched on 31st March 1996, one of the long-term foreign broadcasters in China
  2. Phoenix Movies Channel, launched on 28th August 1998. It is now in its 5th year of operation as an encrypted pay-television service in China and worldwide.
  3. Phoenix InfoNews Channel, launched on 1st January 2001, a twenty-four-hour news channel.
  4. Phoenix North America Chinese Channel, launched on 1st January 2001, which now broadcasts on both EchoStar and DirectTV satellite systems and shares the same programming with Phoenix Chinese News and Entertainment Channel.
  5. Phoenix Chinese News and Entertainment Channel (also known as Phoenix CNE Channel), launched in August 1999, which is now a 24 hour channel based in London and broadcasting via satellite Eurobird D6 across Europe.

Phoenix Movies Channel is one of the five channels that Phoenix Television operates. ... Phoenix InfoNews Channel (traditional Chinese: ; simplified Chinese: ; pinyin: ) is one of the five channels that Phoenix Television operates. ... Phoenix North America Chinese Channel (traditional Chinese: ; simplified Chinese: ; pinyin: ) is one of the five channels that Phoenix Television operates. ... Phoenix Chinese News and Entertainment (CNE) Channel is one of the five channels that Phoenix Television operates. ... This article is about the capital of England and the United Kingdom. ...

History

China Phoenix Building is the Shenzhen headquarter of Phoenix Television
China Phoenix Building is the Shenzhen headquarter of Phoenix Television

Phoenix started Phoenix Chinese Channel on 31 March 1996. During these years, the development of satellite allowed them to expand their broadcast to 53 countries and regions with more than 20 million viewers worldwide, of which more than 62% are Chinese-speaking people. It covers over 42 million households with more than 150 million viewers from the Mainland China. Image File history File links Metadata Size of this preview: 444 × 599 pixelsFull resolution‎ (950 × 1,282 pixels, file size: 306 KB, MIME type: image/jpeg) File historyClick on a date/time to view the file as it appeared at that time. ... Image File history File links Metadata Size of this preview: 444 × 599 pixelsFull resolution‎ (950 × 1,282 pixels, file size: 306 KB, MIME type: image/jpeg) File historyClick on a date/time to view the file as it appeared at that time. ... For other uses, see Shenzhen (disambiguation). ... is the 90th day of the year (91st in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 1996 (MCMXCVI) was a leap year starting on Monday (link will display full 1996 Gregorian calendar). ... ...


Phoenix Chinese Channel, Phoenix Movie Channel and Phoenix InfoNews Channel are broadcasting via cable in Hong Kong and via satellite to Taiwan, mainland China and other regions worldwide. This article is about artificial satellites. ...


The Phoenix InfoNews Channel was established in 1 Jan 2001. It was the first Chinese language channel that covered news among Greater China regions, including mainland China, Taiwan and Hong Kong. There is 24-hour broadcasting on financial news, stock market information as well as news headlines worldwide. In addition, it provides comments and analysis prepared by analysts on current issues and topics. January 1 is the first day of the calendar year in both the Julian and Gregorian calendars. ... This article is about the year. ...


In order to strive for diversity, the Phoenix CNE channel, broadcasted in Europe, and Phoenix North America Channel, which is the first Chinese language channel that is available across North America, were established.


Programmes

Phoenix features a mix of programmes, ranging from political and economic news and current affairs through talk shows, film and music reviews to movies, and mini series in both Chinese and foreign origins.


Since 1 September 2001, Phoenix Television has been broadcasting a range of United Nations television programme including 57 episodes of "UN in Action", 39 episodes of "World Chronicle", and also some awarded-winning documentaries. Phoenix is cooperating with the United Nations to produce more programmes. is the 244th day of the year (245th in leap years) in the Gregorian calendar. ... This article is about the year. ... UN redirects here. ...


The service of Phoenix is extended to WAP, which facilitates news messages transferred through the mobile technology (SMS and MMS). The service is charged. WAP is an open international standard for applications that use wireless communication. ... For other uses, see SMS (disambiguation). ... Multimedia Messaging System (MMS) is a system of transmitting not only text messages, but also various kinds of multimedia contents (e. ...


Corporation

Ownership

Phoenix Satellite Television holdings Ltd is a public limited company free shareholders are STAR TV(wholly-owned by News Corporation) and Today's Asia Limited, owning 75% of Phoenix Television and public investors hold 16.4% of Phoenix shares outstanding. Star TV can refer to the following: Star TV (Ukraine): An electronic/club music channel in Ukraine Star TV (Turkey): A general entertainment channel in Turkey Star TV (Tanzania): A television station in Tanzania STAR TV (Asia): An Asian satellite service owned by News Corporation Startv (Canada): A Canadian weekly... 1211 Avenue of the Americas (Sixth Avenue), where News Corporation is based News Corporation (abbreviated to News Corp) (NYSE: NWS, NYSE: NWSa, ASX: , LSE: NCRA) is an American media conglomerate company and the third worlds largest. ...


Management

Liu Chang Le (劉長樂), the CEO and founder of Phoenix TV said Phoenix TV is "developing a global outlook and independent of local political attachment". He is a former People's Liberation Army Colonel and is known to have produced government propaganda during the Cultural Revolution.


Specialities of Phoenix Televisions

News Anchor Stars

Phoenix Chinese Television features many well-known news anchors, talk show hosts as their 'STAR PRESENTERS'. Most of them are degree holders in communications or language studies. Some of the top 'star presenters' are

  • Wu Xiaoli (吳小莉)
    • Wu was mentioned by former prime minister Zhu Rongji in a press conference that he watched her broadcasted news everyday.
  • Hu Yihu (胡一虎)
    • Hu is a reporter who interviewed the South African ex-President Nelson Mandela. He is also the reporter who has been "the most popular reporter in Taiwan" for 5 years.
  • Chen Luyu (陈鲁豫)
    • Luyu hosts a popular talk show (A Date With Luyu) and likened as an "Oriental Oprah".
  • Zeng Zimo (曾子墨)
  • Yang Shu (Susie Yang)(杨舒), a pretty anchor in Phoenix TV.
  • Dou Wentao (竇文濤), born August 21, 1967, in Shijiazhuang, Hebei Province (河北省石家庄市), is famous for his daily talkshow Behind the Headlines with Wentao(锵锵三人行) with two guests which he manages, since the beginning of the airing of the programme.
  • Xu Gehui (許戈輝)
  • Luqiu Luwei (閭丘露薇)
    • Lu is the first Chinese female reporter went to Iraq in the Iraqi war.
    • Lu's contributions on reporting Iraq wars and SARS are praised by PRC Chairman Hu Jin Tao.
  • Liu Hairuo (劉海若)
    • Liu was traumatically injured in a railway accident in the United Kingdom in 2002 and surprising survived after transferring to Beijing People's Hospital.
    • The channel has broadcasted updates of her recovering progress.

ZhÅ« RóngjÄ« (born October 1, 1928, Simplified Chinese: ; Traditional Chinese: ) is a prominent Chinese politician who served as the Mayor and Party chief in Shanghai between 1987 and 1991, before serving as Vice-Premier and then Premier of the Peoples Republic of China from March 1998 to March... For other people named Mandela, or other uses, see Mandela. ... A Date With Luyu (also spelled A Date With Lu Yu) is a popular Chinese television talk show that airs on Phoenix Television. ... is the 233rd day of the year (234th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 1967 (MCMLXVII) was a common year starting on Sunday (link will display full calendar) of the 1967 Gregorian calendar. ... Website: http://www. ... Hebei (Chinese: 河北; pinyin: ; Wade-Giles: Ho-pei; Postal System Pinyin: Hopeh) is a northern province of the Peoples Republic of China. ... For other uses, see Iraq war (disambiguation). ... Sars may refer to any of the following: Severe acute respiratory syndrome, commonly abbreviated as SARS Michael Sars, a Norwegian biologist, father of Georg Sars Georg Sars, a Norwegian biologist, son of Michael Sars Special Administrative Regions, commonly abbreviated as SARs Sars, Perm Krai, an urban settlement in Perm Krai... For the Chinese civilization, see China. ... Hú Jǐntāo (born December 21, 1942) became General Secretary of the Communist Party of China on November 15, 2002. ... Also see: 2002 (number). ... Peking redirects here. ...

Close Relationship with Mainland

Phoenix has good relationships with the PRC government. In January 2003, the Chinese State Administration of Radio, Films and Television (SARFT) (中國國家廣播電影電視總局) granted landing rights (落地權) to Phoenix InfoNews Channel, making it one of the few non-government related television broadcasters in mainland China able to broadcast information about events not covered by the government media, such as the coverage on the Against Basic Law Article 23 Rally on 1 July 2003. For the Chinese civilization, see China. ... Hong Kong Basic Law Article 23 is the basis (parent statute) of a security law proposed by the Government of Hong Kong. ... is the 182nd day of the year (183rd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2003 (MMIII) was a common year starting on Wednesday of the Gregorian calendar. ...


Hong Kong Television?

Most mainland and Taiwan audiences view Phoenix Television as their only source of information related to Hong Kong though not many Hong Kong citizens are watching Phoenix Television for a few reasons:

  • Phoenix channels are only available for Hong Kong audiences who have installed satellite or paid for Cable TV (around 600,000 out of 7 million Hong Kong population, according to ACNielsen), therefore it is far behind popular free channels like TVB and ATV. Additionally, Today's Asia Limited, one of two major shareholders of Phoenix, which is owned by Liu Chang-le and Chan Wing-kei, also owns ATV. Both Liu Chang-le and Chan Wing-kei are ATV's directors.
  • Many Phoenix programmes are designed for the interest of mainland and Taiwan audiences, Hong Kong people are generally less interested in political news.
  • Phoenix broadcasts in Mandarin Chinese, which is less common in Hong Kong than Cantonese, the major spoken variant of Chinese used in Hong Kong.

Cable television or Community Antenna Television (CATV) (and often shortened to cable) is a system of providing television, FM radio programming and other services to consumers via radio waves transmitted directly to people’s televisions through fixed coaxial cables as opposed to the over-the-air method used in traditional... ACNielsens Logo ACNielsen is an international marketing research firm, based in Schaumburg, Illinois. ... REDIRECT Television Broadcasts Limited ... ATV logo used in early 1990s Asia Television Limited (ATV) (亞洲電視有限公司) is the first television station in Hong Kong, founded on May 29, 1957. ... This article is on all of the Northern Chinese dialects. ... This article is about all of the Cantonese (Yue) dialects. ...

Prospects of Phoenix Television

  • Xinhuanet describes both the pros and cons of Phoenix Television:
    • Phoenix Television is good at creating mood in the scenes to touch their audiences, especially when it airs a live programme.
    • It is a little bit difficult for Phoenix Television to create perfect production in its programmes due to a lack of capital.
  • According to the China Economic Review 2003, Phoenix TV has set up a joint venture with Guangdong Television Broadcasting Development Centre to sell advertising and programming to Chinese broadcasters. This could help in generating more income from advertisements and ease their capital needs.
  • As stated in its 2003 annual report, Phoenix planned to:
    • Further expand its market share in mainland China.
    • Continue to focus on educated young executives in the mainland, aged below 40, with high income levels, as its target audiences.
    • Start up a production center in Shenzhen to facilitate their operations in mainland China at lower costs.
    • Develop its services through other mediums such as the internet, its weekly magazine (the Phoenix), and bookstores.

Front gate of the main building of Xinhua News Agency in Beijing For other uses, see Xinhua (disambiguation). ... For other uses, see Shenzhen (disambiguation). ...

See also

Anthony Yuen (阮次山), a citizen of the United States, is an editor and anchor on the Hong Kong television and media station Phoenix Television. ...

External links

This is a list of television channels that are broadcast in Chinese language or offer at least some programming in Chinese. ... Image File history File links Flag_of_the_Peoples_Republic_of_China. ... China Central Television or Chinese Central Television, commonly abbreviated as CCTV (simplified Chinese: ; pinyin: ) is the major television broadcaster in Mainland China. ... China Beijing TV Station (Chinese: 北京电视台, Pinyin: bÄ›i jÄ«ng diàn shì tái) is a government-owned television network in the Peoples Republic of China and is chiefly broadcasted in the Chinese language. ... Peking redirects here. ... Chongqing Broadcasting Group (Station) (CQBS), (Chinese: 重庆电视台, Pinyin: chóng qìng diàn shì tái) is a television station in the Chongqing, China. ... Chongqing (Simplified Chinese: ; Traditional Chinese: ; pinyin: ; Postal map spelling: Chungching, also Chungking) is the largest and most populous of the Peoples Republic of Chinas four provincial-level municipalities, and the only one in the less densely populated western half of China. ... Fujian Television (FJTV), is a television network in Fujian, China. ...   (Chinese: ; pinyin: ; Wade-Giles: Fu-chien; Postal map spelling: Fukien, Foukien; local transliteration Hokkien from Min Nan Hok-kiàn) is one of the provinces on the southeast coast of the Peoples Republic of China. ... Guangdong Television (GDTV), (Chinese: 广东电视台, Pinyin: guÇŽng dōng diàn shì tái) is a television network in the Guangdong, China and Guangzhou province area. ... Not to be confused with the former Kwantung Leased Territory in north-eastern China. ... Hebei Television (HEBTV), (Chinese: 河北电视台, Pinyin: hé bÄ›i diàn shì tái) is a television network in Hebei province and all parts of the Beijing and Tianjin television viewing areas. ... Hebei (Chinese: 河北; pinyin: ; Wade-Giles: Ho-pei; Postal System Pinyin: Hopeh) is a northern province of the Peoples Republic of China. ... Long Bei Jing (Chinese: 龙背景, Pinyin: lóng bèi jǐng, Translation: Dragon Background Scenery), also known as HLJTV (Hei Long Jiang Television), is a television network in the Harbin, China and Heilongjiang province area. ... Harbin on a map of China For other meanings of Harbin, see Harbin (disambiguation). ... Hunan Satellite Television (Simplified Chinese: ; Pinyin: ), is the satellite television network of its parent Chinese language broadcasting company Hunan Television. ... Not to be confused with the unrelated provinces of Hainan, Henan, and Yunnan. ... Nanjing Broadcasting Network, is a television network in the Nanjing, China area. ... For other uses, see Nanjing (disambiguation). ... // The Shanghai Media Group (SMG), (Chinese: 上海文广新闻传媒集团, Pinying: ShànghÇŽi WénguÇŽng XÄ«nwén Chuánméi Jítuán) under the Shanghai Media & Entertainment Group (SMEG), is a multimedia television and radio broadcasting, news and Internet company. ... For other uses, see Shanghai (disambiguation). ... Shenzhen Media Groups (Chinese: 深圳广电集团网, Pinying: shÄ“n zhèn guÇŽng diàn jí tuán wÇŽng) radio stations consists of three stations that play Chinese music, report news, or broadcast Chinese talk shows. ... For other uses, see Shenzhen (disambiguation). ... Tian Shi Wang (Chinese: 天视网, Pinying: Tian Shi Wang) is a television network in the Tianjin, China area. ...   (Chinese: ; Pinyin: ; Postal map spelling: Tientsin) is one of the four municipalities of China. ... Xinjiang Dian Shi Tai (Chinese: 新疆电视台), which translates to Xinjiang Television Station, is a television network broadcasting to the Urumqi, in the Xinjiang Province area. ... Ãœrümqi Ãœrümqi (Uyghur: ئۈرۈمچی; Uyghur Latin script: Ãœrümqi; Simplified Chinese: 乌鲁木齐; Traditional Chinese: 烏魯木齊; pinyin: ), with a population about 1. ... Xiamen Television (XMTV), is a television network in Xiamen, China. ... A view of the Xiamen University campus Xiamen (Simplified Chinese: 厦门; Traditional Chinese: 廈門; Hanyu Pinyin: ) is a coastal sub-provincial city in southeastern Fujian province, Peoples Republic of China. ... STAR Xing Kong Xing Kong is a Mandarin language TV Channel owned by STAR TV. It was voted Satellite Channel of the Year at the 2002 China Television Programme Awards. ... Image File history File links Flag_of_Hong_Kong. ... Asia Television Limited (logo aTV) (Traditional Chinese: ; pinyin: ) was Hong Kongs first television station under Rediffusion. ... Cable TV Hong Kong (Hong Kong Cable/HKCTV), previously known as Wharf Cable before October 1998, is owned and operated by i-CABLE Communications Limited. ... Hong Kong Broadband Network (HKBN, traditional Chinese: ; simplified Chinese: ; pinyin: ) Established in 1999, Hong Kong Broadband Network Limited, the wholly-owned subsidiary of City Telecom (H.K.) Limited, targets to develop its own network infrastructure with advanced technology to deliver various fixed telecom network services. ... For the television station in Surrey, British Columbia that formally used the on-air brand NOWTV, see CHNU-TV now TV (traditional Chinese: ; pinyin: ) is a 24-hour pay-TV service provider in Hong Kong SAR. It is transmitted through the companys Netvigator broadband network via an IPTV service. ... The logo of RTHK Radio Television Hong Kong (abbreviation: RTHK; Chinese: 香港電台; Cantonese IPA: , Jyutping: hoeng1 gong2 din6 toi4, Yale: hÄ“ung góng dihn tòih; Mandarin Pinyin: ) is a broadcasting organisation in Hong Kong that is operated as an independent department in the government under the Broadcasting Authority. ... Television Broadcasts Limited (SEHK: 0511), commonly known as TVB, was the first over-the-air commercial television station in Hong Kong. ... Image File history File links Flag_of_Macau. ... Teledifusão de Macau (TDM), is a television network serving Macau, China. ... China Central Television or Chinese Central Television, commonly abbreviated as CCTV (simplified Chinese: ; pinyin: ) is the major television broadcaster in Mainland China. ... CCTV-4 (Chinese: 中国中央电视台国际频道), is the international broadcast for CCTV International in the Mandarin language. ... REDIRECT Television Broadcasts Limited ... Image File history File links Flag_of_Indonesia. ... Metro TV, Indonesias first 24-hour news channel based in Jakarta. ... Image File history File links Flag_of_Malaysia. ... TV1 or Radio Televisyen Malaysia 1 or RTM1 as of April 3, 2006 is a television station in Malaysia that is owned by the Malaysian Government under the Ministry of Information. ... RTM2 is a television station in Malaysia that is owned by the Malaysian Government through Radio Televisyen Malaysia. ... RTMi is a digital television channel owned fully by Radio Televisyen Malaysia. ... Sistem Televisyen Malaysia Berhad (STMB) or TV3 was incorporated in 1983 as Malaysia’s first commercial television station. ... Natseven TV Sdn Bhd or better known as ntv7, is a wholly-owned subsidiary of Media Prima Berhad, offering premium and distinctive wholesome entertainment, information and education programmes for the discerning TV viewers in Malaysia. ... 8TV (Simplified Chinese: ; Pinyin: Bā Dù Kōng Jiān) is a private Malaysian television station previously known as Metrovision. ... TV9 is a Malaysian private-owned television station which started transmission on April 22, 2006. ... Astro AEC (the acronym for Asian Entertainment Channel) is a 24-hour Mandarin-generic television channel from Malaysia, which is provided by Astro on channel 19. ... Astros Shuang Xing channel is a specialty drama channel offering content primarily sourced from Taiwan, mainland China, Hong Kong, Singapore, Korea and Japan. ... Astro Wah Lai Toi is a Cantonese-generic subscription television channel from Malaysia, which is provided by Astro. ... Jia Yu Channel is a first 24-hour Mandarin subsription channel in Malaysia which means Wholesome family entertainment. This channel was launched in 17 November 2005 by the then Information Minister Datuk Seri Abdul Kadir Sheikh Fadzir. ... Image File history File links Flag_of_Singapore. ... Channel 8 logo before 1994. ... MediaCorpTVs Channel U (U频道; pinyin: U Pín Dào) is the second Chinese-language channel in Singapore and was inaugurated on 1 January 2005 (although it had been broadcast since 6 May 2001 under SPH Mediaworks). ... Channel NewsAsia (Simplified Chinese: ; Traditional Chinese: ; pinyin: ; abbreviated CNA) is a pan-Asian news channel based in Singapore and owned by MediaCorp. ... TVMobile, the first DVB outdoor channel by MediaCorp TV. TVMobile is a subsidiary of MediaCorp Singapore, and is the first channel in the world to pioneer the use of Digital Video Broadcast (DVB) technology to deliver television programmes to commuters. ... Image File history File links Flag_of_the_Republic_of_China. ... Free-to-air is a phrase used to describe television and radio broadcasts which are available without subscription and without decryption (pay-TV). ... TTV building in Taipei City Taiwan Television Enterprise, Ltd. ... TTV Family (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by Taiwan Television (TTV) in Taiwan, it shares channel with TTV Finance. ... TTV Finance (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by Taiwan Television (TTV) in Taiwan, launched on September 1, 2004. ... China Television Co. ... CTV News Channel (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by China Television (CTV) in Taiwan, launched on July 1, 2004. ... CTV MyLife (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by China Television (CTV) in Taiwan. ... Formosa TV (Traditional Chinese: ) is a television station based in Kaohsiung, Taiwan. ... Follow Me Television (FMTV, Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by Formosa TV (FTV) in Taiwan. ... Taiwan Broadcasting System (TBS, Traditional Chinese: ) is a group that holds 8 channels in Taiwan, including: Chinese Television System CTS Education and Culture CTS Recreation Taiwan Public Television Service Foundation Dimo TV Hakka TV Taiwan Indigenous Television Taiwan Macroview TV TBS founded on July 1, 2006. ... Chinese Television System (Traditional Chinese: ) is a wireless television station in the Republic of China. ... CTS Education and Culture (Traditional Chinese: ) is a free-to-air television station in Taiwan, operated by Chinese Television System (CTS). ... CTS Recreation (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by Chinese Television System (CTS) in Taiwan. ... PTS Building (1 of 2) PTS Building (2 of 2) Taiwan Public Television Service Foundation (PTS, Traditional Chinese: ) is the first independent public broadcasting institution in the Republic of China (ROC), which broadcasts the Public Television Service Taiwan. ... Dimo TV (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by Taiwan Public Television Service Foundation (PTS) in Taiwan. ... Cable television or Community Antenna Television (CATV) (and often shortened to cable) is a system of providing television, FM radio programming and other services to consumers via radio waves transmitted directly to people’s televisions through fixed coaxial cables as opposed to the over-the-air method used in traditional... Taiwan Broadcasting System (TBS, Traditional Chinese: ) is a group that holds 8 channels in Taiwan, including: Chinese Television System CTS Education and Culture CTS Recreation Taiwan Public Television Service Foundation Dimo TV Hakka TV Taiwan Indigenous Television Taiwan Macroview TV TBS founded on July 1, 2006. ... Hakka TV (Traditional Chinese: ) is a Hakka satellite cable channel operated by Taiwan Broadcasting System (TBS) in Taiwan, launched on July 1, 2003. ... Taiwan Indigenous Television (TITV, Traditional Chinese: ) is a satellite cable channel operated by Taiwan Broadcasting System (TBS) in Taiwan, launched on July 1, 2005. ... Sanlih E-Television (Traditional Chinese: ) is a television network operated in the Republic of China that was founded in May 1983. ... SET Taiwan (Traditional Chinese: ) is a television channel of the Sanlih E-Television in Taiwan, launched in September 1993. ... SET Metro (Traditional Chinese: ) is a television channel of the Sanlih E-Television in Taiwan, launched in September 1995. ... SET News (Traditional Chinese: ) is a 24 hour news channel of the Sanlih E-Television in Taiwan, launched in March 1998 SET News official website Television stations broadcasting in the Chinese language      The following channels offer at least some programming in Chinese Categories: | | ... TVBS is a satellite television channel in Taiwan, launched on September 28, 1993. ... TVBS is a satellite television channel in Taiwan, launched on September 28, 1993. ... Television Broadcasts Limited (HKSE: 0511) , commonly known as TVB, is the first wireless commercial television station in Hong Kong. ... TVBS-NEWS is a satellite cable news television channel in Taiwan, launched on October 2, 1995. ... Era Television (Traditional Chinese: ) is a nationwide cable TV network in Taiwan that is operated by the ERA Communications Inc. ... Era News (Traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Era Television in Taiwan, launched on October 1996 (as GOGO TV). ... Much TV (Traditional Chinese: ) is a satellite cable channel operated by Era Television in Taiwan, launched on March 15, 1994 (as 歡樂無線台). Much TV official website Television stations broadcasting in the Chinese language      The following channels offer at least some programming in Chinese ‹The stub template below has been proposed for... Azio TV (traditional Chinese: ) is a satellite cable channel operated by Era Television in Taiwan. ... Chung Tien Television (Chinese: ) is a television network based in the Republic of China. ... CTi News (Traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Chung Tien Television in Taiwan. ... CTi Variety (Traditional Chinese: ) is a satellite cable channel operated by Chung Tien Television in Taiwan. ... CTi Entertainment (Traditional Chinese: ) is a satellite cable channel operated by Chung Tien Television in Taiwan. ... Unique Business News (traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Unique Satellite TV in Taiwan. ... Satellite Television for the Asian Region (STAR) is an Asian TV service owned by Rupert Murdochs News Corporation. ... STAR Chinese Movies is a Chinese movie channel. ... Channel [V] is an international music channel chain. ... ESPN, formerly an acronym for Entertainment and Sports Programming Network, is an American cable television network dedicated to broadcasting and producing sports-related programming 24 hours a day. ... Gala Television (Traditional Chinese: ) is a television station in the Republic of China that is operated by the Gala Television Corporation, established on June 13, 1997. ... Eastern Television (ETTV, Traditional Chinese: ) is a television channel in the Republic of China on Taiwan that is operated by the Eastern Broadcasting Group, which also operates the online news site ETtoday. ... ETTV News (traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Eastern Television in Taiwan. ... For the news website, see ETtoday. ... The building of ETTV Shopping in Taipei County Eastern Television (ETTV, Traditional Chinese: ) is a nationwide cable TV network in Taiwan that is operated by the Eastern Broadcasting Group, which also operates the online news site ETtoday. ... This article or section does not adequately cite its references or sources. ... FTV News (Traditional Chinese: ) is a cable news channel operated by Formosa TV (FTV) in Taiwan, launched on June 11, 1996. ... For the Disney Channel in other countries, see Disney Channel around the world. ... For Cartoon Network outside of the United States, see Cartoon Network around the world. ... Animax ) is a Japanese anime satellite television network, established and owned by Sony Corporation, and dedicated to broadcasting anime programming. ... Japan Entertainment Television, or JET TV, is a television station in the Republic of China that broadcasts programs relating to aspects of Japanese culture. ... TTV World (Traditional Chinese: ) is a television channel operated by Taiwan Television (TTV) in Taiwan, launched on October 25, 2005, but only broadcasts abroad. ... TVBS-Asia is a satellite cable channel operated by TVBS in Taiwan, launched on June 2, 1997, but only broadcasts abroad. ... ETTV America is a Chinese news/business broadcasting channel in the Americas that is operated by ETTV, a subsidiary of parent company Eastern Television. ... CTi International (Traditional Chinese: ) is a satellite cable channel operated by Chung Tien Television in Taiwan, but only broadcasts abroad. ... SET International is a satellite cable channel operated by Sanlih E-Television in Taiwan, launched on March 2000, but only broadcasts abroad. ... 1211 Avenue of the Americas (Sixth Avenue), where News Corporation is based News Corporation (abbreviated to News Corp) (NYSE: NWS, NYSE: NWSa, ASX: , LSE: NCRA) is an American media conglomerate company and the third worlds largest. ... Keith Rupert Murdoch AC, KCSG (born 11 March 1931) is an Australian born United States citizen who is a global media executive and is the controlling shareholder, chairman and managing director of News Corporation, based in New York. ...   (born in Madrid on February 25, 1953) is a Spanish politician who served as Spanish prime minister from 1996 to 2004. ... Peter Chernin (born May 29, 1951 in Harrison, New York) is President and Chief Operating Officer of News Corporation, and Chairman and CEO of the Fox Group. ... David DeVoe is the CFO of News Corporation. ... Arthur Siskind (born 11 October 1938) has been a executive director of the News Corporation since 1991. ... Sir Rod Eddington is an Australian businessman perhaps best known as CEO of British Airways from 2000 to 2005. ... Andrew Stephen Bower Knight (born 1st November 1939 in England) is a journalist, editor, and media magnate. ... James Murdoch (born December 1972) is the CEO of British Sky Broadcasting and younger son of billionaire media tycoon Rupert Murdoch. ... Lachlan Keith Murdoch (born September 8, 1971), is the elder son of media mogul, Rupert Murdoch and the former Anna Torv. ... Roderick Raynor Rod Paige (born June 17, 1933), served as the 7th United States Secretary of Education from 2001 to 2005. ... Thomas James Perkins (Born 1932), American businessman, capitalist, and was one of the founders of leading venture capital firm Kleiner, Perkins, Caufield & Byers. ... Viet D. Dinh This is a Vietnamese name; the surname is Dinh. ... John L. Thornton is Professor and Director of Global Leadership at Tsinghua University in Beijing. ... Dow Jones redirects here. ... Barrons magazine is an American weekly newspaper covering U.S. financial information, market developments, and relevant statistics. ... A cover of the then-weekly Far Eastern Economic Review in September 2003 The Far Eastern Economic Review (Chinese: 遠東經濟評論; also referred to as FEER) is an English language Asian news magazine. ... SmartMoney The Wall Street Journal Magazine of Personal Business was launched in 1992 by Hearst Corporation and Dow Jones & Company. ... The Wall Street Journal (WSJ) is an international daily newspaper published by Dow Jones & Company in New York City, New York, USA, with Asian and European editions, and a worldwide daily circulation of more than 2 million as of 2006, with 931,000 paying online subscribers. ... The Wall Street Journal Asia is a version of The Wall Street Journal that provides news and analysis of global business developments for an Asian audience. ... The Wall Street Journal Europe is a version of The Wall Street Journal with daily news and analysis of global business developments for a European audience. ... Vedomosti, literally The Record, is a Russian language business daily. ... Factiva Logo Factiva, Dow Jones & Company which provides essential business and research information and services for the business and education communities. ... Dow Jones Newswires is the real-time financial news organization owned by Dow Jones. ... MarketWatch is the operator of a leading business news and information Website that provides headline news, analysis and stock market data to some 6 million people. ... News International is a British newspaper publisher owned by Rupert Murdochs News Corporation. ... News Limited was the principal holding for the business interests of Rupert Murdoch until the formation of News Corporation in 1979. ... The News of the World is a British tabloid newspaper published every Sunday. ... The New York Post is the 13th-oldest newspaper published in the United States and the oldest to have been published continually as a daily. ... This article is about a British tabloid. ... The Sunday Times is a Sunday broadsheet newspaper distributed in the United Kingdom and Republic of Ireland, published by Times Newspapers Ltd, a subsidiary of News International which is in turn owned by News Corporation. ... thelondonpaper is the trading name of a free newspaper, published by NI Free Newspapers Ltd, a subsidiary of News International (who also own the companies which publish The Sun and The Times). ... The Times is a national newspaper published daily in the United Kingdom (and the Kingdom of Great Britain before the United Kingdom existed) since 1788 when it was known as The Daily Universal Register. ... Twentieth (20th) Century Fox Film Corporation (known from 1935 to 1985 as Twentieth Century-Fox Film Corporation) is one of the six major American film studios. ... 20th Century Fox Animation is the animation division of film studio 20th Century Fox. ... 20th Century Fox Television is the television production division of the 20th Century Fox movie studio, a subsidiary of News Corporation. ... 20th Television (also referred to as Twentieth Television) is a U.S. television distribution company that was formed in 1992 by 20th Century Fox Film Corporation. ... Blue Sky Studios is an Academy Award winning computer animation studio which specializes in photo-realistic, high-resolution, computer-generated character animation and rendering. ... Fox Atomic logo Fox Atomic is a theatrical movie studio and a sub-division of Twentieth Century Fox. ... Fox Faith (also spelled FoxFaith) is a brand of film studio Twentieth Century Fox targeting evangelical Christians. ... Fox Searchlight Pictures logo. ... The introduction to this article provides insufficient context for those unfamiliar with the subject matter. ... Fox Television Studios is the sister television arm of 20th Century Fox Television. ... FOX redirects here. ... This is an incomplete list of Fox Broadcasting Company affiliates. ... MyNetworkTV (sometimes written My Network TV, and unofficially abbreviated MyNet, MyTV, MNT, or MNTV) is a television network in the United States, owned by News Corporation. ... Fox Business Network is a United States-based cable and satellite news channel that commenced broadcasting on October 15, 2007 at 5:00 a. ... Fox College Sports is a United States digital cable network, owned by News Corporation, that specializes primarily in College sports. ... Fox Movie Channel, formerly fXM, is a television channel that concentrates on showing movies uncut and commercial-free. ... Fox News redirects here. ... Fox Reality is a reality TV network on U.S. cable and satellite. ... Fox Soccer Channel is a United States digital cable network, owned by News Corporation, that specializes in soccer. ... Fox Sports en Español is an cable television network dedicated to broadcasting sports-related programming 24 hours a day. ... Fox Sports Net headquarters in Los Angeles. ... Fuel TV is a 24 hr. ... FX (for Fox eXtended Networks) is the name of a number of related subscription TV channels owned by News Corporations Fox Entertainment Group. ... The National Geographic Channel is a subscription television network that features documentaries produced by the National Geographic Society. ... SportSouth is a regional sports network in the United States, with its headquarters in Atlanta, Georgia. ... TV Guide Network is a cable network produced by Gemstar-TV Guide International. ... FOX redirects here. ... In the broadcasting industry (especially in North America), an owned-and-operated station (frequently abbreviated as O&O) usually refers to a television station or radio station that is owned by the network with which it is associated. ... KDFW, channel 4, is the Fox owned and operated television station in the Dallas-Fort Worth Metroplex designated market area. ... KDVR, channel 31, is the Fox-owned and operated television station based in Denver, Colorado, USA. Its transmitter is located in Golden, Colorado. ... KMSP-TV, channel 9, is an owned-and-operated television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, located in Minneapolis, Minnesota. ... KRIV, channel 26, is an owned-and-operated television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, based in Houston, Texas. ... KSAZ-TV is the owned-and-operated FOX station in Phoenix, Arizona. ... KSTU (FOX13) is the Fox owned-and-operated television station serving the Salt Lake City, Utah television market. ... KTBC channel 7 is the Fox owned-and-operated television station in Austin, Texas. ... KTTV, channel 11, is an owned-and-operated television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, located in Los Angeles, California. ... KTVI-TV/KTVI-DT is the Fox owned and operated station in St. ... WAGA (FOX5 Atlanta) is the Fox-owned and operated television station (O&O) in Atlanta, Georgia. ... WBRC, channel 6, Fox 6 is the Fox O&O Station in the Birmingham/Anniston/Tuscaloosa, Alabama television market. ... WDAF TV Channel 4 is The Fox Owned & Operated Television station for The Kansas City Market. ... WFLD is an owned-and-operated television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, based in Chicago, Illinois. ... WFXT is the Fox owned and operated television station for Eastern Massachusetts and Southern New Hampshire. ... WGHP (FOX8) is the FOX television station which serves the Greensboro/High Point/Winston-Salem, North Carolina (Piedmont Triad) market area. ... WHBQ-TV, channel 13, is an owned-and-operated television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, located in Memphis, Tennessee. ... WJW, channel 8, is an owned-and-operated television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, located in Cleveland, Ohio. ... WNYW, channel 5, is the flagship television station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, located in New York City. ... WOFL, FOX 35, is the Fox owned-and-operated television station serving the Orlando, Florida metropolitan area. ... WOGX is Fox networks owned-and-operated station serving the Gainesville, Florida television market, but also serves the neighboring portions of the Orlando and Jacksonville markets. ... WTTG, FOX5 DC is an owned and operated TV station of the Fox Broadcasting Company. ... WTVT is a television station in Tampa, Florida. ... WTXF-TV, channel 29, is an owned-and-operated station of the News Corporation-owned Fox Broadcasting Company, based in Philadelphia, Pennsylvania. ... MyNetworkTV (sometimes written My Network TV, and unofficially abbreviated MyNet, MyTV, MNT, or MNTV) is a television network in the United States, owned by News Corporation. ... KCOP, channel 13, is a television station in Los Angeles, California. ... KDFI, My 27, is a MyNetworkTV owned and operated station broadcasting in the Dallas/Fort Worth, Texas area. ... KTXH, channel 20, is currently the MyNetworkTV owned and operated station in Houston, Texas. ... KUTP is a My Network TV owned and operated station in Phoenix, Arizona. ... WDCA, channel 20, is a television station in Washington, D.C.. Owned by Fox Television Stations, a division of the News Corporation, WDCA is a sister station to Fox network outlet WTTG (channel 5), and is affiliated with the co-owned MyNetworkTV programming service. ... WFTC, channel 29, is a MyNetworkTV-affiliated station licensed to Minneapolis, Minnesota, and serving the Minneapolis-St. ... WPWR-TV is a broadcast-television station licensed to Gary, Indiana, serving the Chicago, Illinois, viewing area. ... WRBW is a My Network TV owned and operated station serving the Orlando/Daytona Beach/Melbourne, Florida television market. ... WUTB is the UPN affiliate in Baltimore, Maryland, broadcasting on channel 24 (digital channel 41). ... WWOR-TV, channel 9, is a MyNetworkTV-affiliated television station licensed to Secaucus, New Jersey, and serving the New York City metropolitan area. ... AMP Radio Networks, a wholly-owned subsidiary of Astro All Asia Networks plc, is a Malaysian-based radio services company that manages 8 of Malaysias leading radio stations. ... B1 TV is a television station located in Bucharest. ... British Sky Broadcasting (BSkyB — formerly two companies, Sky Television and BSB) is a company that operates Sky Digital, a subscription television service in the UK and the Republic of Ireland. ... bTV is the first private-owned national television channel in Bulgaria. ... Fox Televizija is a Serbian commercial television network that was launched on November 30, 2006 and is full owned by the Fox Corporation. ... Foxtel is a subscription television company in Australia, formed through a joint venture between Telstra and News Corporation. ... Imedi Media Holding refers to a private TV and Radio Company in Georgia. ... SKY Italia is an Italian digital satellite television platform owned by News Corporation. ... SKY Network Television Limited (ASX: ; NZX: SKT), often trading as SKY, is a New Zealand pay television service. ... Satellite Television for the Asian Region (STAR) is an Asian TV service owned by Rupert Murdochs News Corporation. ... TV Puls is polish commercial television start in March 2001. ... XYZnetworks owns, operates and distributes eleven of the leading subscription television channels in Australia. ... FOX redirects here. ... Fox Life is a television network, launched by the Fox Broadcasting Company, which airs across Latin America, Europe and Japan (where it broadcasts on high definition). ... Fox Crime is a television network, launched by the Fox Broadcasting Company, which airs across several countries of Europe, such as Italy, Portugal and Bulgaria. ... FX (for Fox eXtended Networks) is the name of a number of related subscription TV channels owned by News Corporations Fox Entertainment Group. ... Fuel TV is a 24 hr. ... For Fox Sports in Australia see Fox Sports (Australia). ... For other uses, see Speed (disambiguation). ... The National Geographic Channel is a subscription television network that features documentaries produced by the National Geographic Society. ... National Geographic Channel HD is a high definition simulcast of the National Geographic channel. ... National Geographic Wild is a British TV channel devoted to programming about wildlife animals. ... National Geographic Adventure is a magazine published by the National Geographic Society in the United States. ... 20th Century Fox logo Fox Plaza, the company headquarters. ... This page meets Wikipedias criteria for speedy deletion. ... Fox News Talk is a channel on XM Satellite Radios US platform that showcases talk shows and news reports from Fox News Channel personalities and syndicated show hosts such as Tony Snow and Alan Colmes. ... HarperCollins is a publishing company owned by News Corporation. ... IGN - Wikipedia, the free encyclopedia /**/ @import /skins-1. ... The National Rugby League (NRL) is the top league of professional rugby league football clubs in Australasia. ... NDS Group plc is a DRM and conditional access firm. ... News Outdoor Group is the largest outdoor advertising company in Eastern Europe, it is a subsidiary of News Corporation. ... TV Guide is the name of two North American weekly magazines about television programming, one in the United States and one in Canada. ... The Weekly Standard is an American neoconservative [1] magazine published 48 times per year. ... MySpace is a social networking website offering an interactive, user-submitted network of friends, personal profiles, blogs, groups, photos, music, and videos. ... Local TV LLC is a limited liability corporation owned by Oak Hill Capital. ... FCC redirects here. ... USD redirects here. ... A fiscal year (or financial year or accounting reference date) is a 12-month period used for calculating annual (yearly) financial statements in businesses and other organizations. ... The New York Stock Exchange (NYSE), nicknamed the Big Board, is a New York City-based stock exchange. ... The New York Stock Exchange (NYSE), nicknamed the Big Board, is a New York City-based stock exchange. ... The Australian Securities Exchange (ASX) is the primary stock exchange in Australia. ... The Source by Greyworld, in the new LSE building Paternoster Square. ... List of assets owned by the News Corporation: // Twentieth Century Fox Twentieth Century Fox Español Twentieth Century Fox International Twentieth Century Fox Television Fox Searchlight Pictures Fox Studios Australia Fox Studios Baja Fox Studios Los Angeles Fox Television Studios 20th Century Fox Television bTV BSkyB Fox Broadcasting Company Fox...

  Results from FactBites:
 
Parents Television Council - Because Our Children Are Watching (634 words)
At the Berkshire Hathaway shareholder meeting in Omaha on Saturday, May 3, the company was pressed on whether its television advertising dollars reflect its corporate values.
The Parents Television Council, in partnership with the Enough is Enough Campaign, released shocking new data about BET and MTV daytime music video programming.
The Parents Television Council filed an indecency complaint over CW’s "America’s Next Top Model" for showing a nude model and is encouraging its members to file complaints with the FCC.
Phoenix Television - Wikipedia, the free encyclopedia (1158 words)
Phoenix Satellite Television holdings Ltd is a public limited company free shareholders are News Corporation(the parent company of the Satellite Television Asian Region) and Today's Asia Limited, owning 75% of Phoenix Television and public investors hold 16.4% of Phoenix shares outstanding.
Phoenix channels are only available for Hong Kong audiences who have installed satellite or paid for Cable TV (around 600,000 out of 7 million Hong Kong population, according to ACNielsen), therefore it is far behind popular free channels like TVB and ATV.
Phoenix broadcasts in Mandarin Chinese, which is less common in Hong Kong than Cantonese, the major dialect used in Hong Kong.
  More results at FactBites »

 
 

COMMENTARY     


Share your thoughts, questions and commentary here
Your name
Your comments

Want to know more?
Search encyclopedia, statistics and forums:

 


Press Releases |  Feeds | Contact
The Wikipedia article included on this page is licensed under the GFDL.
Images may be subject to relevant owners' copyright.
All other elements are (c) copyright NationMaster.com 2003-5. All Rights Reserved.
Usage implies agreement with terms, 1022, m