FACTOID # 20: Statistically, Delaware bears more cost of the US Military than any other state.
 
 Home   Encyclopedia   Statistics   States A-Z   Flags   Maps   FAQ   About 
   
 
WHAT'S NEW
 

SEARCH ALL

FACTS & STATISTICS    Advanced view

Search encyclopedia, statistics and forums:

 

 

(* = Graphable)

 

 


Encyclopedia > Moscow News

The Moscow News, which began publication in 1930, is Russia’s most successful independent English-language publication newspaper. Some of its articles are translated from Moskovskiye Novosti, the Russian-language publication of the same name. The Moscow News was previously owned by Arcadi Gaydamak, a businessman who now lives in Israel and who proposed in March 2006 to buy back 100% of France Soir shares [1]. English is a West Germanic language originating in England, and the first language for most people in Australia, Canada, the Commonwealth Caribbean, Ireland, New Zealand, the United Kingdom and the United States of America (also commonly known as the Anglosphere). ... Arcadi Gaydamak during a press conference Arcadi Alexandrovich Gaydamak (also spelled Arkadi Gaydamak, Russian: Аркадий Александрович Гайдамак, Hebrew: ארקדי גיידמק) (born 1952 in Ukraine (USSR)) is an Israeli billionaire businessman, and member of the wealthy Gaydamak family. ... March 2006 : ← - January - February - March - April - May - June - July - August - September - October - November - December- → Fijian Prime Minister Laisenia Qarase announces that the 2006 Fiji general elections will be held in the second week of May 2006 from the 6th to the 13th. ... France Soir (France Evening) is a French daily newspaper which was originally founded as the underground paper Défense de la France (Defense of France) in November 1944 by Pierre Lazareff, and renamed France Soir after World War II. France Soir prospered during the 1950s, and became the top-selling...


History

The Moscow News, which has been translated into many different languages and distributed across the world, was originally founded by American socialist Anne-Louisa Strong and approved by the communist leadership in 1930 as an international newspaper with the purpose of spreading the lofty ideals of socialism to its distant foreign audience. The original paper was published in many languages, including French, Spanish and Arabic. Socialism refers to a broad array of doctrines or political movements that envisage a socio-economic system in which property and the distribution of wealth are subject to control by the community[1] for the purposes of increasing social and economic equality and cooperation. ... Year 1930 (MCMXXX) was a common year starting on Wednesday (link will display 1930 calendar) of the Gregorian calendar. ... Arabic redirects here. ...


The paper has witnessed its share of challenges over the years. In 1949, The Moscow News was shut down in after its editor-in-chief, Mikhail Borodin, was arrested and died in the Gulags. It continued publication in January 4, 1956 under the supervision of the Communist Party. Mikhail Markovich Borodin (Михаи́л Бороди́н) (July 9, 1884, - May 29, 1951) was the alias of Mikhail Gruzenberg. ... Gulag ( , Russian: ) was the government body responsible for administering prison camps across the former Soviet Union. ... is the 4th day of the year in the Gregorian calendar. ... Year 1956 (MCMLVI) was a leap year starting on Sunday (link will display full calendar) of the Gregorian calendar. ... The Communist Party of the Soviet Union (Russian: Коммунисти́ческая Па́ртия Сове́тского Сою́за, transliterated Kommunisticheskaya Partiya Sovetskogo Soyuza, acronym: КПСС (KPSS)) was the ruling political party in the Soviet Union. ...


At the onset of perestroika, the freeing of the press gave it the opportunity to openly address the democratic processes. Under Mikhail Gorbachev, Moscow News became one of the first papers to experiment with glasnost. In this new incarnation its readership grew dramatically to one million copies per week. This article or section does not cite any references or sources. ... Mikhail Sergeyevich Gorbachev (Russian: ), surname more accurately romanized as Gorbachyov; (born 2 March 1931) is a Russian politician. ... //   (Russian: IPA: ) is politics of maximal openness, transparency of activity of all official (governmental) institutes, and freedom of information. ...


Under Putin, and suffering from declining sales, Moscow News was bought by Mikhail Khodorkovsky, one of Russia's oligarchs and owner of Yukos. Khodorovsky hired Yevgeny Kiselyov, an outspoken liberal journalist who started a scandal in the ranks by inexplicably firing nine veteran journalists. Kiselyov was eventually replaced. Vladimir Vladimirovich Putin (Влади́мир Влади́мирович Пу́тин in Cyrillic lettering) (born October 7, 1952) has been the President of Russia since the year 2000. ... Khodorkovsky speaking at a conference shortly before his arrest Mikhail Borisovich Khodorkovsky (Russian: ; born June 26, 1963) is a Russian businessman, a former Komsomol activist who became one of Russias oligarchs at a very early age. ... Business oligarch is a near-synonym of the term business magnate. The choice of the word oligarch denotes the significant influence such wealthy individuals may have on the life of a nation. ... Yukos Oil Company (ОАО НК ЮКОС) is a petroleum company in Russia which, until recently, was controlled by Russian billionaire Mikhail Khodorkovsky and a number of prominent Russian businessmen. ... This article gives an overview of liberalism in Russia. ...


The Moscow News has had numerous other owners: Ogonyok, International Book, and the All-Union Society of Cultural Ties with Foreign Countries among others have had a stake in the historic newspaper at one time or another. Ogonyok is one of the oldest Russian weekly illustrated magazines, issued since December 21 (December 9 (O.S.) 1899. ...


Since 2007, the English version of The Moscow News is partially owned by Russian information agency RIA Novosti. Some of its articles are translated from Moskovskiye Novosti. RIA (Russian Information Agency) Novosti is a Russian press agency based in Moscow. ... Moskovskiye Novosti (in English: Moscow News) is a long-established weekly newspaper aimed at an educated, elite audience. ...


Under the management of Anthony Louis, who was the managing editor between January and September 2007, the paper's format was changed to a completely new full-color layout and expanded from 16 pages to 32 by increasing local and business coverage, as well as a sport and local section that features regular original writing by staff writers, most of whom are expatriates living in Moscow.


Louis also introduced a new distribution system: the paper is now available on both domestic and international Aeroflot flights, as well as many business establishments in the Russian capital. JSC Aeroflot - Russian Airlines (Russian: ) (MICEX:AFLT RTS:AFLT), or Aeroflot (Russian: ) as the airline is commonly known, is the Russian flag carrier and the largest airline in Russia. ...


Since October 2007, the new acting managing editor is Robert Bridge, who has been a political columnist at the paper since 2003.


The paper is financed entirely by its current owners. It runs only occasional advertisement, and is distributed largely for free.


References

  • Baker, Peter and Susan Glasser. Kremlin Rising. Scribner: New York, 2005. p287.
  1. ^ "Arcadi Gaydamak annonce avoir racheté 'France Soir' (Arcadi Gaydamak announce having bought back 'France Soir')", Le Monde, March 14, 2006. 

External links

  • The Moscow News - official webpage
  • The Moscow News history

  Results from FactBites:
 
The Moscow Times - Daily News on Business, Politics and Culture in Russia and the CIS (524 words)
But the people who flock to the popular Moscow restaurant for a taste of Georgia may soon discover that the only Georgian drink being served is Borzhomi mineral water.
A Moscow court on Friday sanctioned the arrest of Yukos' executive vice president, a day after he was charged with embezzlement and money laundering.
In a new Russian action movie, the leader of a sinister cult-like compound chases a heroic special agent through the wilderness of the Far East.
Moscow-Pullman Daily News: Saturday, April 8, 2006 (258 words)
Moscow businesses favor controlled growth and want all new retail businesses in the area to receive equal treatment.
The Moscow-Pullman Daily News is an 8,000 circulation newspaper serving Pullman, Wash., and Moscow, Idaho, and the surrounding Palouse communities.
The Daily News offers the best in local news and sports as well as regional, national and international coverage.
  More results at FactBites »

 
 

COMMENTARY     


Share your thoughts, questions and commentary here
Your name
Your comments

Want to know more?
Search encyclopedia, statistics and forums:

 


Press Releases |  Feeds | Contact
The Wikipedia article included on this page is licensed under the GFDL.
Images may be subject to relevant owners' copyright.
All other elements are (c) copyright NationMaster.com 2003-5. All Rights Reserved.
Usage implies agreement with terms, 1022, m