FACTOID # 13: New York has America's lowest percentage of residents who are veterans.
 
 Home   Encyclopedia   Statistics   States A-Z   Flags   Maps   FAQ   About 
   
 
WHAT'S NEW
 

SEARCH ALL

FACTS & STATISTICS    Advanced view

Search encyclopedia, statistics and forums:

 

 

(* = Graphable)

 

 


Encyclopedia > BBC World News
BBC World News
Launched 1991
Owned by BBC
Audience share Available in 281 million homes, in 1.3 million hotel rooms, on 48 cruise ships, 37 airlines and 29 mobile phone platforms. 76 million viewers per week (May 2007, [1])
Slogan "Putting News First"
Country United Kingdom (for external consumption only)
Formerly called BBC World Service Television
1991 → 1995
BBC World
1995 → 2008
Sister channel(s) BBC News
Website http://www.bbcworld.com/
Availability
Satellite
Hot Bird 6 12597 V / 27500 / 3/4
Hispasat 1C 12012 V / 27500 / 3/4
Astra 1L 11597 V / 22000 / 5/6
Thor 2 11325 H / 24500 / 7/8
Badr 4 12073 H / 27500 / 3/4
Nilesat 101 11766 H / 27500 / 3/4
SKY Italia Channel 520
Cyfra+ Channel 104
Cyfrowy Polsat Channel 85
Boom TV Channel ?
Digital+ Channel 75
Bell ExpressVu Channel 510
Star Choice Channel 501
Astro Malaysia Channel 93
Tata Sky Channel 536
Dialog TV Channel 2
TrueVisions Channel 72
Astro Nusantara Channel 32
SKY Network Television Channel 93
SelecTV Channel 5
TVB Pay Vision Channel 62
SkyLife Channel 528
CanalSat Channel 48
Digiturk Channel 122
Dream Channel 21
Foxtel Channel 606
SKY Latin America Channel 631
Channel 89 (Brazil)
DStv Channel 50
TV Vlaanderen Digitaal Channel 51
NTV Plus Channel 10
Cable
UPC Ireland Channel 206
StarHub digital Channel 13
Rogers Cable Channel 194 Digital (Analogue varies by region)
Shaw TV Channels Vary
Cablevision Channel 104
now TV Channel 320
Cable TV Channel 75
SkyCable Channel 29
Global Destiny Channel 43
OneLink Communications (San Juan, Puerto Rico) Channel 74
TelstraClear InHomeTV Channel 93
Verizon FiOS Channel 92
Taiwan CATV (50%) various numbers
Foxtel Digital Channel 606
Kabel Deutschland Channel 838
RCS&RDS Channel 53
UPC Channel 79
FASTWEB (Italy) Channel 520
TrueVisions Channel 72
IPTV over ADSL
Alice Home TV (Italy) Channel 520
FASTWEB (Italy) Channel 520
FreeBox TV (France) Channel 86
TELUS TV (Canada) Channel 96
BBC Portal

BBC World News (previously BBC World) is the BBC's international news and current affairs television channel. It has the biggest audience of any BBC channel. Founded in 1991 as BBC World Service Television (the name was changed in 1995), BBC World News broadcasts for 24 hours with programming including BBC News bulletins, documentaries, lifestyle programmes and interviews. Its main global competitor is CNN International, though it also competes with other major news broadcasting companies. It is the most watched news channel, ahead of CNN, and also one of the most watched channels in the World. Image File history File links BBC-world-news. ... Year 1991 (MCMXCI) was a common year starting on Tuesday (link will display full calendar) of the Gregorian Calendar. ... For other uses, see BBC (disambiguation). ... BBC World Service Television was the name given to the BBCs international satellite television channels between 1991 and 1995. ... Hot Bird or Hotbird is the common name of a family of satellites operated by Eutelsat, located at 13°E over the Equator (orbital position) and with a transmitting footprint over Europe, North Africa and the Middle East. ... SES Astra SA, is a corporate subsidiary of SES, based in Betzdorf, in eastern Luxembourg, that owns and operates the Astra series of geostationary satellites, which transmit approximately 1100 analogue and digital television and radio channels via 176 transponders to 91 million households across Europe. ... Nilesat 101 is an Egyptian owned geosynchronous communications satellite. ... SKY Italia is an Italian digital satellite television platform owned by News Corporation. ... Cyfra+ is a Polish digital satellite platform, owned and operated by French media company Canal+ (Cyfra is Polish for Digit). It offers 600 radio and TV channels. ... Boom TV (DTH Television Group) is the last player that came into the market of romanian DTH. The program packages offered by Boom were made to satisfy the needs of the viewers by selecting the programs and offering exclusive shows according to the prezentasion from the launching of Boom. ... Digital Plus Digital+ is a Spanish satellite platform who offers a variety of channels, national and international and pay per view films and football, known as Taquilla. It is a subdivision of Sogecable, and was founded in July 23, 2003 as a result of the merger of Via Digital (owned... Bell ExpressVu is the division of Bell Canada Enterprises that provides satellite television service across Canada. ... Star Choice is a direct broadcast satellite television distributor in Canada which is majority-owned by cable TV operator Shaw Communications Inc. ... Astro is a subscription-based direct broadcast satellite (DBS) or direct-to-home satellite television and radio service initially in Malaysia, but has expanded to Brunei and Indonesia. ... Tata Sky is a DTH satellite television provider in India. ... Dialog TV is a direct broadcast satellite pay television provider based in Sri Lanka. ... United Broadcasting Corporation, a former company of True Visions, widely known as UBC, is Thailands leading cable satellite television operator. ... Astro Nusantara is a satellite television service in Indonesia. ... SKY Network Television Limited (ASX: ; NZX: SKT), often trading as SKY, is a New Zealand pay television service. ... SelecTV is an Australian satellite based subscription television broadcasting service headed by CEO Jim Blomfield (previously CEO of FOXTEL). ... This page has been deleted, and protected to prevent re-creation. ... CanalSat is a French digital satellite and DSL pay television service owned by Canal+ Group (66%) and Lagardere Active (34%), a subsidiary of Lagardère. ... Digiturk (or DIGITURK) is a Turkish Satellite television provider, founded in 1999, with services starting in mid-2000. ... Foxtel is a subscription television company in Australia, formed through a joint venture between Telstra and News Corporation. ... SKY Latin America is two closely related pay-TV providers, one based in Mexico, the other in Brazil. ... Digital Satellite Television (also known as DStv) is MultiChoices multi-channel digital satellite TV service in Africa, launched in 1995. ... TV Vlaanderen Digitaal is a provider of digital television via satellite for the Belgian market, using the Astra-1 satellites at 19. ... NTV+ is the brand name for the Russian digital satellite television service from NTV, transmitted from Eutelsats W4 satellite at 36. ... UPC Ireland N.V. is Liberty Global Europes operation in Ireland. ... StarHub Limited SGX: T54 is a telecommunications company based in Singapore. ... Rogers Communications Inc. ... Shaw Communications Inc. ... The logo of iO Digital Cable iO Digital Cable is a digital cable service offered by Cablevision, available only in New Jersey, New York, Connecticut, and Matamoras, Pennsylvania. ... For the television station in Surrey, British Columbia that formally used the on-air brand NOWTV, see CHNU-TV now TV (traditional Chinese: ; pinyin: ) is a 24-hour pay-TV service provider in Hong Kong SAR. It is transmitted through the companys Netvigator broadband network via an IPTV service. ... Cable TV Hong Kong (Hong Kong Cable/HKCTV), previously known as Wharf Cable before October 1998, is owned and operated by i-CABLE Communications Limited. ... SkyCable is a direct-to-home cable TV and subscription service, established by the Lopez Group of Companies and Central CATV Group Of Companies. ... Global Destiny Cable is a direct-to-home cable TV subscription service. ... For other uses, see San Juan. ... TelstraClear is New Zealands second largest full-service telecommunications company. ... FiOS (Fiber Optic Service) is a fiber to the premises (FTTP) telecommunications service, originally piloted in Keller, Texas, and now offered in many areas of the United States by Verizon. ... Foxtel is a subscription television company in Australia, formed through a joint venture between Telstra and News Corporation. ... Kabel Deutschland is a cable company operating in Germany, serving some Bundesländer, but not Baden-Württemberg, North Rhine-Westphalia, Hessen and east Thuringia. ... RCS&RDS is one of the largest Romanian and Eastern European telecoms, offering nation wide satellite television, cable television, cable internet, VOIP, and planned 3G services. ... UPC-Astral is a Romanian telecommunications company, a cable television network, internet service provider and telephone operator. ... Fastweb is an italian broadband telecomunication company. ... United Broadcasting Corporation, a former company of True Visions, widely known as UBC, is Thailands leading cable satellite television operator. ... This article is about internet protocol television. ... Asymmetric Digital Subscriber Line (ADSL) is a form of DSL, a data communications technology that enables faster data transmission over copper telephone lines than a conventional modem can provide. ... Fastweb is an italian broadband telecomunication company. ... Free is a French Internet Service Provider (ISP), which is a subsidiary of the Iliad Group. ... TELUS (TSX: T, NYSE: TU) is a Canadian telecommunications firm, the countrys second-largest telecommunications carrier after Bell Canada, with C$8. ... Image File history File links Portal. ... For other uses, see BBC (disambiguation). ... BBC World Service Television was the name given to the BBCs international satellite television channels between 1991 and 1995. ... This article refers to the news department of the British Broadcasting Corporation, for the BBC News Channel see BBC News (TV channel). ... CNN International (CNNI) is an English language television network that carries news, current affairs and business programming world-wide. ... The Cable News Network, commonly known as CNN, is a major cable television network founded in 1980 by Ted Turner. ...


The channel is transmitted by Red Bee Media from their network centre at the Broadcast Centre, part of the BBC Media Village, part of the BBC White City, in White City, west London. All news output originates from the nearby Television Centre where BBC World News has a newsroom and studio separate from the rest of BBC News. This newsroom provides output from 0500-0030 British Time each weekday and from 0600-0030 each weekend. The news output from 0100-0500 is from the studio of the UK domestic channel BBC News. Red Bee Media Limited is a media company which operates a playout centre in west London in the United Kingdom for television and radio broadcasters such as the BBC, UKTV, Virgin Media Television, ESPN, Community Channel, Setanta Sports News and soon (following an announcement[1] in November 2007) Channel 4. ... The BBC New Media Village at Night, October 2004 The BBC Media Village was opened in 2004 and is the second phase of development at BBC White City. ... BBC White City, main entrance BBC White City on a foggy day BBC White City refers both to a collection of BBC buildings at Wood Lane, White City in west London, and an office building within that collection of buildings. ... For other uses, see White City. ... This article is about the capital of England and the United Kingdom. ... BBC Television Centre (sometimes abbreviated TVC or TC) in London is home to much of the BBCs television output and, since 1998, almost all of the corporations national TV and radio news output by BBC News. ... Time zones of Europe: Light colours indicate countries that do not observe summer time Western European Time (WET, UTC+0) is the time zone covering parts of western and northwestern Europe, including the following countries and regions: Canary Islands, since 1946 (rest of Spain is CET, i. ...


Although the BBC World News studio produces output in 16:9 SDTV in line with the rest of BBC News, the channel is transmitted in 4:3. The news output is converted into a 14:9 frame for both digital and analogue broadcasting, resulting in black bands at the top and bottom of the screen. The 16:9 aspect ratio (also known as widescreen) is an aspect ratio that is 16/9 or 1. ... ... 4:3 is a ratio. ... Digital television (DTV) refers to the sending and receiving of moving images and sound by means of discrete (digital) signals, in contrast to the analog signals used by analog TV. Introduced in the late 1990s, this technology appealed to the television broadcasting business and consumer electronics industries as offering new... Analog television (or analogue television) encodes television and transports the picture and sound information as an analog signal, that is, by varying the amplitude and/or frequencies of the broadcast signal. ... For the mail collector, see letter box. ...


BBC World News was named Best International News Channel at the Association for International Broadcasting Awards in November 2006.[2]


In April 2008 the channel changed its name to "BBC World News" from BBC World as part of a £550,000 rebranding of the BBC's news output. New idents were also present. As well as a new colour scheme for the breakfiller, and a similar, but altered countdown. According to BBC News, all news output, shall be moving to studio N8 former (BBC News Channel) studio, from its current studio N9. GBP redirects here. ...

Contents

History

The channel originally launched as BBC World Service Television, though unlike BBC World Service radio which has always been government funded, the British government refused to extend the Foreign Office grant-in-aid. It was launched on March 11, 1991, after 2 weeks of real time pilots, initially as a half-hour bulletin once a day at 1900 GMT. The programme editor was Johan "John" Ramsland. The original picture editing team consisted of Bob Scholes, Peter Hodge & Mike Casey. The BBC World Service is one of the most widely recognised international broadcasters, transmitting in 33 languages to many parts of the world through multiple technologies. ... A logo of Her Majestys Government. ... The Foreign and Commonwealth Office, Whitehall, seen from St. ... A grant-in-aid is funding granted by government, the use of which is subject to parliamentary oversight, to finance all or some part of the costs of another organization. ... is the 70th day of the year (71st in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 1991 (MCMXCI) was a common year starting on Tuesday (link will display full calendar) of the Gregorian Calendar. ...


BBC World itself launched in 1995 with the split of BBC World Service Television into two stations: BBC Prime - an encrypted entertainment channel requiring subscription, and the free to air BBC World. The old BBC Prime logo used until 1997 BBC Prime is the BBCs general entertainment TV channel in Europe, Africa and the Middle East. ...


Throughout the past eleven years, the service has gone through several branding changes. From 1995 to 1997, the channel used few graphics to display the name of the channel, with the actual news studio modelled on that used for BBC News in the United Kingdom.


As part of the major relaunch of the image of the BBC including a new logo for the corporation in 1997, the channel received its first main refresh. Various fictional flags with some real were used. The idents were computer generated and developed by the Lambie-Nairn design agency. ...


The largest relaunch for BBC News came in 1999 with all output, both in the UK and for BBC World globally having a uniform look made up of red and cream. Music based on a style described as 'drums and beeps' was introduced, composed by David Lowe, a departure from the general orchestral versions of other news programmes. For other persons named David Lowe, see David Lowe (disambiguation). ...


In 2003 and 2004 a second makeover, using the same 'drums and beeps' style music but new graphics took place, although on a much smaller scale to that of 1999. The music was changed slightly while the main colour scheme became black and red, with studios using a frosted glass, white and red design for colourings. Later in 2004 the channel's slogan became Putting News First, replacing Demand a Broader View.


Distribution

BBC World News is most commonly watched as an FTA Channel. The channel is available free-to-air (FTA) in Italy, via digital terrestrial television, and in all parts of Europe and many parts of the world FTA via satellite. (It was also available via terrestrial FTA in Berlin from c. 2000 to March 2007). Although not officially available in the UK it is available to people who point their satellite dishes at Astra 1, Hot Bird and Thor. In most of the world, it is carried on nearly all satellite and cable platforms. Free-to-air is a phrase used to describe television and radio broadcasts which are available without subscription and without decryption (pay-TV). ... Digital Terrestrial Television (DTTV or DTT) is an implementation of digital technology to provide a greater number of channels and/or better quality of picture and sound using aerial broadcasts to a conventional antenna (or aerial) instead of a satellite dish or cable connection. ... For other uses, see Europe (disambiguation). ... This article is about the capital of Germany. ... SES Astra SA, is a corporate subsidiary of SES, based in Betzdorf, in eastern Luxembourg, that owns and operates the Astra series of geostationary satellites, which transmit approximately 1100 analogue and digital television and radio channels via 176 transponders to 91 million households across Europe. ... Hot Bird or Hotbird is the common name of a family of satellites operated by Eutelsat, located at 13°E over the Equator (orbital position) and with a transmitting footprint over Europe, North Africa and the Middle East. ...


BBC World News is available online through the website of Dong-a Ilbo, a Korean newspaper,[3] but this stream cannot necessarily be viewed from all countries (inaccessible from the USA as of October 2007). The Dong-a Ilbo (literally East Asia Daily) was founded in 1920 by Kim Sung-soo who also founded Korea University during the Japanese occupation of Korea. ...


It is also available online through the subscription service RealPlayer Plus and online live streaming service Jalipo. In Bahrain and the United Arab Emirates it is additionally available as a subscription mobile phone service, having also been available as a terrestrial channel. RealPlayer, briefly known also as RealOne Player, is a cross-platform media player by RealNetworks that plays a number of multimedia formats including MP3, MPEG-4, QuickTime, Windows Media and multiple versions of proprietary RealAudio and RealVideo formats. ...


A daily version of its news bulletins are also rebroadcast on many FTA terrestrial channels like in New Zealand, where it is carried overnight on TV ONE, and in Trinidad and Tobago where it is carried overnight on TV6. TV One is a New Zealand national television network owned and operated by state-owned media company TVNZ. It is targeted at an older audience, compared to other major television channels in New Zealand. ... CCN TV6 is the largest private television broadcaster in Trinidad and Tobago. ...


In Europe, analogue satellite broadcasting via Hot Bird 6 ceased on 18 April 2006 at midday, although its digital free-to-air signal is replicated on Hot Bird 6, Hot Bird 7A, Thor 2 and on Astra 1KR. is the 108th day of the year (109th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2006 (MMVI) was a common year starting on Sunday of the Gregorian calendar. ... Astra 1KR is a geostationary satellite owned by SES Astra. ...


It is also available 24/7 in Australia on Foxtel, Austar and Optus Television as well as the 3 mobile phone network. In New Zealand, it is also broadcast via satellite on SKY Network Television and via cable on TelstraClear. Foxtel is a subscription television company in Australia, formed through a joint venture between Telstra and News Corporation. ... An Austar Remote Austar is an Australian telecommunications company. ... Optus Television is the cable television division of Australian telecommunications company Optus. ... For other uses, see 3 (disambiguation). ... Satellite television is television delivered by way of communications satellites, as compared to conventional terrestrial television and cable television. ... SKY Network Television Limited (ASX: ; NZX: SKT), often trading as SKY, is a New Zealand pay television service. ... Cable TV redirects here. ... TelstraClear is New Zealands second largest full-service telecommunications company. ...


In Asia, it was originally carried on STAR TV, the pan-Asian satellite television service based in Hong Kong, which was later acquired by Rupert Murdoch, but switched to PanAmSat in 1996. It is also available on Astro in Malaysia. In India it was FTA till 15 June 2006 but is now a pay channel. For other uses, see Asia (disambiguation). ... Satellite Television for the Asian Region (STAR) is an Asian TV service owned by Rupert Murdochs News Corporation. ... Keith Rupert Murdoch AC, KCSG (born 11 March 1931) is an Australian born United States citizen who is a global media executive and is the controlling shareholder, chairman and managing director of News Corporation, based in New York. ... Founded in 1984 by Rene Anselmo, PanAmSat Corporation (NYSE: PA) was a satellite service provider headquartered in Wilton, Connecticut. ... Astro is a subscription-based direct broadcast satellite (DBS) or direct-to-home satellite television and radio service initially in Malaysia, but has expanded to Brunei and Indonesia. ... is the 166th day of the year (167th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2006 (MMVI) was a common year starting on Sunday of the Gregorian calendar. ... “Pay TV” redirects here. ...


BBC World has been available in Africa on DStv since late 1995, and its bulletins have also been rebroadcast on South African Broadcasting Corporation's (SABC) terrestrial channels in South Africa. In 1996, it became available in Latin America and the Caribbean. A world map showing the continent of Africa Africa is the worlds second-largest and second most-populous continent, after Asia. ... Digital Satellite Television (also known as DStv) is MultiChoices multi-channel digital satellite TV service in Africa, launched in 1995. ... The South African Broadcasting Corporation (SABC) is the state-owned broadcaster in South Africa and provides 18 radio stations (AM/FM) as well as 4 television broadcasts to the general public. ... Latin America consists of the countries of South America and some of North America (including Central America and some the islands of the Caribbean) whose inhabitants mostly speak Romance languages, although Native American languages are also spoken. ... West Indies redirects here. ...


In Canada, the channel is available on Bell ExpressVu and Star Choice satellite services, as well as on most digital cable services. Shaw Cable and Rogers Cable carry the channel as part of their analogue cable packages.[4] Bell ExpressVu is the division of Bell Canada Enterprises that provides satellite television service across Canada. ... Star Choice is a direct broadcast satellite television distributor in Canada which is majority-owned by cable TV operator Shaw Communications Inc. ... Digital cable is a term for a type of cable digital television that delivers more channels than possible with analog cable by using digital video compression. ... Shaw Communications Inc. ... Rogers Communications Inc. ...


BBC World is not widely available on cable/satellite services in the United States, but a 2006 agreement with , Discovery Networks (which is a partner in BBC America) announced it would seek distribution for the channel. American viewers are still able to watch select BBC World bulletins on BBC America and over 200 PBS stations. For more distribution information, please refer to the paragraph below - "BBC World in the USA." See also Discovery Channel Discovery Communications Inc. ... BBC America is an American television network, owned and operated by BBC Worldwide, which was launched on March 29, 1998, available on both cable and satellite. ... BBC America is an American television network, owned and operated by BBC Worldwide, which was launched on March 29, 1998, available on both cable and satellite. ... Not to be confused with Public Broadcasting Services in Malta. ...


Presenters

Regular presenters

The main World News Today presenters are George Alagiah, Nik Gowing, Zeinab Badawi and Philippa Thomas. Martine Dennis, David Eades, Mishal Husain, Matt Frei, Mike Embley, Alastair Yates, Deborah MacKenzie, Karin Giannone and Martine Croxall are the other regular presenters on the channel, presenting the news bulletins. World News Today launched in July 2006. ... George Maxwell Alagiah (born November 22, 1955 in Sri Lanka) is a newsreader on BBC Television in the UK. He co-presents the Six OClock News with Natasha Kaplinsky. ... Nik Keith Gowing (born 1951) is a British television journalist. ... Zeinab Badawi Zeinab Badawi (born November 24, 1959) is a television and radio reporter and news presenter in the United Kingdom. ... David Eades presents on BBC World between 12:00 and 16:00. ... Mishal Husain presents Breakfast from Friday to Sunday each week. ... Matt Frei (born 26 November 1963 in Essen, Germany) is the BBCs Washington, D. C. correspondent. ... Mike Embley is a presenter on BBC World, an international news and current affairs television channel operated by the BBC. He began his career in broadcasting in 1983, working for BBC Wales and then the BBC programme Watchdog, before moving to Public Eye in 1989. ... Redirect page ... Karin Giannone on BBC News 24 Karin Giannone (born MONTH DATE, YEAR in Johannesburg, South Africa) is a television presenter in the United Kingdom. ... Martine presenting the BBC News 24/World overnight shift Martine Croxall (born 1968 in Leicestershire), is a British journalist and television news presenter. ...


Regular relief and weekend presenters on the channel include Anya Sitaram, Tim Willcox, Maryam Moshiri, Rajesh Mirchandani, Tony Campion, Janat Jalil, David Jessel, Geeta Guru-Murthy, Jonathan Charles, Kirsty Lang, Tanya Beckett, Lindsay Brancher, Lyse Doucet, Nisha Pillai, Katty Kay and Peter Dobbie. Tim Willcox is a BBC News presenter. ... Maryam Moshiri is a journalist and newsreader at BBC News. ... Rajesh Mirchandani is Midlands correspondent for BBC News. ... Tony Campion was a relief presenter on the BBCs rolling news channel BBC News 24 from 2005-2007. ... David Jessel presenting Asia Today, one of several regional programming strands on BBC World. ... Jonathan Charles is a BBC television and radio reporter. ... Kirsty Lang presenting a BBC News bulletin on BBC World. ... Tanya Beckett is a BBC News presenter, currently co-anchoring the daily World Business Report programme on BBC World and BBC News 24 from the BBCs New York studio. ... Lyse Doucet (born 24 December 1958 in Bathurst, New Brunswick, Canada) is an immensely popular presenter and correspondent for both BBC World Service radio and BBC World television. ... Katty Kay is a Washington D.C. based reporter and journalist covering politics for the BBC. Kay also makes frequent appearances as a guest panelist on The Chris Matthews Show on CNBC. She is married to fellow BBC reporter Tom Carver and has three children. ... Peter Dobbie presents on BBC World. ...


Business presenters include Sara Coburn, Dharshini David, Jamie Robertson, Maryam Moshiri, Aaron Heselhurst, Sally Bundock, Juliette Foster and Sally Eden. Dharshini David, economist and news presenter, was born and raised in London, England. ... Maryam Moshiri is a journalist and newsreader at BBC News. ... Image:Sally-bundock. ... Juliette Foster (born. ...


Sport presenters on the channel include Robin Bailey, Amanda Davies, Celina Hinchcliffe, Francis Collings, Mike Bushell, Adnan Nawaz, Sean Fletcher, Rob Bonnet and Dan Walker. Celina Hinchcliffe (born March 1976. ... Francis Collings can be seen presenting the sports news on BBC News 24 and BBC World throughout the week. ... Mike Bushell is a sports presenter for BBC News. ... There are very few or no other articles that link to this one. ... Sean Fletcher can be seen presenting sports bulletins on the rolling news channel BBC News 24 throughout the week. ... Rob Bonnet is a BBC television journalist, presenting sport bulletins on BBC News services and Extratime, an interview programme on BBC World and BBC News 24. ...


Former Presenters on the channel Peter Coe, Stephen Cole now with Aljazeera English Percy N Peter Coe father and athletics coach to Sebastian Coe. ... Stephen Cole Stephen Cole is the former presenter of the BBC World programme Click Online, and a regular newsreader on BBC World. ... Al Jazeera English is a 24-hour English-language news and current affairs TV channel headquartered in Doha, Qatar. ...


Adrian Finighan now with CNN International This article or section does not cite any references or sources. ... CNN International (CNNI) is an English language television network that carries news, current affairs and business programming world-wide. ...


Reputation

The BBC has a reputation amongst many for independent and accurate reporting of news and current affairs.[5]


BBC World has occasionally made mistakes, as in the incident where on the twentieth anniversary of the Bhopal disaster, 3 December 2004, BBC World was duped into broadcasting an interview with a hoaxer (later revealed to have been Andy Bichlbaum, a member of The Yes Men) claiming to be a representative of Dow Chemical Company offering a US$12,000,000,000 settlement to the 120,000 surviving victims of the Bhopal disaster.[6] Upon discovery of the hoax, the BBC's Press Office immediately put out a statement regarding what had happened and the story was dropped from subsequent BBC World News bulletins and those on the 24 hour UK news channel, BBC News.[7] The Bhopal Disaster took place in the early hours of the morning of December 3, 1984,[1] in the heart of the city of Bhopal in the Indian state of Madhya Pradesh. ... is the 337th day of the year (338th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2004 (MMIV) was a leap year starting on Thursday of the Gregorian calendar. ... Jacques Servin (also known as Andy Bichlbaum) is one of the leading members of The Yes Men, a culture jamming activist group. ... Wikinews has related news: HUD hoaxer calls attention to lack of affordable housing The Yes Men are a group of beloved culture jamming activists who practice what they call identity correction by pretending to be powerful people or spokespersons for prominent organizations. ... The Dow Chemical Company (NYSE: DOW TYO: 4850) is an American multinational corporation headquartered in Midland, Michigan. ... USD redirects here. ... The Bhopal Disaster took place in the early hours of the morning of December 3, 1984,[1] in the heart of the city of Bhopal in the Indian state of Madhya Pradesh. ...


Programming

Live News Programmes:

  • BBC News For most of the day the channel produces 26 minute bulletins of international news beginning at the top of each hour. Each contain two breaks which are either filled by advertising or by continuing news depending on the region. The 2300 UK time edition is also broadcast on CBC Newsworld in Canada. Some editions are rebroadcast via PBS stations in the USA. Each day during the overnight hours in the UK (0100-0500 local time), twenty-five minute news bulletins from the top of each hour on the channel are produced by and simulcast on BBC News, when they are simply identified as "BBC News" with no reference to any channel. During these overnight hours, the bulletins are usually presented from the domestic channel's studio (although the 'World' studio is sometimes utilised).
  • The World Today Transmitted at 0500 UK time, an hour of News, Business and sport, which is also transmitted on the main domestic BBC network BBC One and the BBC News Channel.
  • World News Today Transmitted at 0300, 1200 and 1900 UK time with an Asia edition at 1600 GMT. Launched in July 2006, to coincide with the launch of BBC World as an independent channel in the United States, the 1200 UK time (0700 ET) edition was launched to appeal to the breakfast audience in the country and is presented by George Alagiah. The 1900 edition is aimed at European audiences and launched on the 29 May 2007. It is presented by Zeinab Badawi. It replaced the 2100 edition which had run since 18 September 2006. The first half hour is broadcast on the BBC's domestic channel BBC Four. The 1600 Asia Edition is presented by Nik Gowing. The 0300 UK time (2200 ET) edition launched on Tuesday 2nd October 2007. It is double headed, presented by Philippa Thomas in Washington and Martine Croxall or Karin Giannone in London. Business news comes from Rico Hizon in Singapore. This edition is also broadcast in the UK on BBC News. All editions of World News Today include a short version of World Business Report.
  • BBC World News America Launched on 2 October 2007, the programme is broadcast at 0000 UK time (1900 ET) from the BBC's Washington Studios. The main presenter is Matt Frei with former Washington anchor Katty Kay acting as Washington correspondent. The programme is broadcast on BBC America who provide much of the funding. The editor is Rome Hartman who was previously executive producer at the CBS Evening News.

The BBC inserts UK news summaries and weather forecasts in lieu of commercial breaks for any programme simulcast on BBC News Channel and BBC One. This article refers to the news department of the British Broadcasting Corporation, for the BBC News Channel see BBC News (TV channel). ... CBC Newsworld is a Canadian English language cable television specialty news channel owned and operated by the Canadian Broadcasting Corporation (CBC). ... Not to be confused with Public Broadcasting Services in Malta. ... To meet Wikipedias quality standards, this article or section may require cleanup. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 1. ... World News Today launched in July 2006. ... George Maxwell Alagiah (born November 22, 1955 in Sri Lanka) is a newsreader on BBC Television in the UK. He co-presents the Six OClock News with Natasha Kaplinsky. ... is the 149th day of the year (150th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... Zeinab Badawi Zeinab Badawi (born November 24, 1959) is a television and radio reporter and news presenter in the United Kingdom. ... is the 261st day of the year (262nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2006 (MMVI) was a common year starting on Sunday of the Gregorian calendar. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 4. ... Nik Keith Gowing (born 1951) is a British television journalist. ... Martine presenting the BBC News 24/World overnight shift Martine Croxall (born 1968 in Leicestershire), is a British journalist and television news presenter. ... Karin Giannone on BBC News 24 Karin Giannone (born MONTH DATE, YEAR in Johannesburg, South Africa) is a television presenter in the United Kingdom. ... Rico Hizon is the Filipino presenter of the daily business and finance programme Asia Business Report and anchors one edition of World Business Report live from Singapore Monday to Friday. ... BBC World News America is a current affairs news programme produced by BBC News to be shown initially for the American Audiences, It is shown daily on BBC America, BBC World (full hour) and on BBC News 24 (from :30 only). ... is the 275th day of the year (276th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... Matt Frei (born 26 November 1963 in Essen, Germany) is the BBCs Washington, D. C. correspondent. ... Katty Kay is a Washington D.C. based reporter and journalist covering politics for the BBC. Kay also makes frequent appearances as a guest panelist on The Chris Matthews Show on CNBC. She is married to fellow BBC reporter Tom Carver and has three children. ... BBC America is an American television network, owned and operated by BBC Worldwide, which was launched on March 29, 1998, available on both cable and satellite. ... CBS Evening News is the flagship nightly television news program of the American television network CBS. The network has broadcast this program since 1948, and has used the CBS Evening News title since 1963. ...


Business Programmes:

  • World Business Report International Business news. Live editions throughout the day between 0530 and 2300 UK Time. The 2230 edition is presented from London and New York. This edition is repeated several times between 2330 and 0500 UK time and the repeats can also be seen in the UK via BBC News at separate times.
  • Asia Business Report Broadcast live from Singapore and only seen on the Asia feeds of BBC World.
  • Middle East Business Report is pre recorded and broadcast at the weekend.
  • India Business Report is pre recorded and broadcast at the weekend.

Other live programmes: The World Business Report ident since 2003. ... Asia Business Report is a business news programme produced by the BBC and is shown on the BBC World during Asian morning hours (0645, 0745, 0945 and 1145, UTC+8) in weekdays. ...

  • Asia Today - Asia-specific news broadcast from the main World Newsroom.. Transmitted live twice each day. The last edition is repeated at various times on the Asia feeds.
  • Sport Today – International Sport news. Transmitted five times each day.
  • Have Your Say - A weekly programme that allows viewers to share their thoughts and questions with guests. Also simulcasted on BBC World Service Radio.
The channel is transmitted from the BBC Media Village.
The channel is transmitted from the BBC Media Village.

Pre recorded programmes include: Asia Today is shown on BBC World (above), but is also simulcast on other international BBC channels. ... An editor has expressed a concern that the subject of the article does not satisfy the notability guideline or one of the following guidelines for inclusion on Wikipedia: Biographies, Books, Companies, Fiction, Music, Neologisms, Numbers, Web content, or several proposals for new guidelines. ... The BBC World Service is one of the most widely recognised international broadcasters, transmitting in 33 languages to many parts of the world through multiple technologies. ... Image File history File linksMetadata Size of this preview: 800 × 600 pixels Full resolution (1200 × 900 pixel, file size: 472 KB, MIME type: image/jpeg) BBC New Media Village in 2004 Image by Atelier Joly File links The following pages on the English Wikipedia link to this file (pages on... Image File history File linksMetadata Size of this preview: 800 × 600 pixels Full resolution (1200 × 900 pixel, file size: 472 KB, MIME type: image/jpeg) BBC New Media Village in 2004 Image by Atelier Joly File links The following pages on the English Wikipedia link to this file (pages on...

In addition, a special half hour version of the popular BBC Two programme Top Gear airs on weekends, and other BBC documentaries such as Holidays in the Danger Zone air from time to time. Hardtalk is the flagship one-on-one interview programme telecast Monday through Thursday everyweek on BBC World and BBC News 24. ... Former presenter, Stephen Cole Click (previously Click Online) is a television programme made by the BBC covering news and recent developments in the world of consumer technology. ... Current titles for Fast Track Fast Track is a 30 minute travel programme made by the BBC covering news and recent developments in the world travel industry. ... Talking Movies Logo Talking Movies is a 30-minute entertainment programme made by TTL for the BBC covering reviews and recent developments in the world of film. ... ... This Week is a weekly analytical programme shown on the BBCs international news and current affairs television channel, BBC World. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 2. ... This article is about the current format of the BBC television programme. ... Holidays in the Danger Zone is a series of documentaries, originally broadcast on BBC Four in the UK. They have also been shown on BBC Two and exported to other countries, including Canada. ...


In India, many programmes tailor-made for a local audience are shown , including Question Time India, quiz show University Challenge India, India Business Report, IT India Tomorrow, Face to Face and motor show Wheels. Question Time is a topical debate television programme in the United Kingdom, based on Any Questions?. It is currently shown on BBC One at 22:35 on Thursdays, and typically features politicians from the three major political parties and other public figures who answer questions put to them by the... University Challenge is a long-running British television quiz show, licensed and produced by Granada Television. ... Wheels is a popular weekly car and motorbike program on BBC World India. ...

  • Imagination
  • Kill Or Cure?
  • Middle East Business Report
  • Our World
  • Peschardt’s People
  • Reporters
  • South Africa Direct
  • Spirit Of Yachting
  • Sport Today
  • Talking Movies
  • The Doha Debates

Asia Today is shown on BBC World (above), but is also simulcast on other international BBC channels. ... Former presenter, Stephen Cole Click (previously Click Online) is a television programme made by the BBC covering news and recent developments in the world of consumer technology. ... Dateline London is a weekly news discussion program on BBC World, also shown on Sunday mornings on BBC News 24. ... Current titles for Fast Track Fast Track is a 30 minute travel programme made by the BBC covering news and recent developments in the world travel industry. ... Hardtalk is the flagship one-on-one interview programme telecast Monday through Thursday everyweek on BBC World and BBC News 24. ... HARDtalk is a flagship BBC television programme, consisting of in-depth half-hour one-on-one interviews. ... An editor has expressed a concern that the subject of the article does not satisfy the notability guideline or one of the following guidelines for inclusion on Wikipedia: Biographies, Books, Companies, Fiction, Music, Neologisms, Numbers, Web content, or several proposals for new guidelines. ... Our World was the first live international satellite television production, which was broadcast on 25 June 1967. ... Talking Movies Logo Talking Movies is a 30-minute entertainment programme made by TTL for the BBC covering reviews and recent developments in the world of film. ... To meet Wikipedias quality standards, this article or section may require cleanup. ... This Week is a weekly analytical programme shown on the BBCs international news and current affairs television channel, BBC World. ... The World Business Report ident since 2003. ... World News Today launched in July 2006. ... Asia Business Report is a business news programme produced by the BBC and is shown on the BBC World during Asian morning hours (0645, 0745, 0945 and 1145, UTC+8) in weekdays. ...

BBC World News programming in the United States

In the United States, selected BBC World News bulletins are rebroadcast on PBS affiliates and BBC America. BBC America is an American television network, owned and operated by BBC Worldwide, which was launched on March 29, 1998, available on both cable and satellite. ...


Since BBC World News's inception in 1995, the BBC sought carriage for the channel on US cable and satellite systems. Due to Americans' perceived lack of interest in international news, it took 11 years for a US distribution deal to be signed, a deal with Discovery Communications that was announced on 25 January 2006. In September 2006, Cablevision in the New York City metropolitan area agreed to retransmit the channel and was the first company to carry BBC World News. The channel is part of Cablevision's iO Digital Cable service, channel 104. Discovery Communications LLC (DCI) is an American global media and entertainment company that began as a single channel, the Discovery Channel, launched in 1985. ... is the 25th day of the year in the Gregorian calendar. ... Year 2006 (MMVI) was a common year starting on Sunday of the Gregorian calendar. ... September 2006 is the ninth month of 2006 and has begun on a Friday. ... For other uses, see Cablevision (disambiguation). ... New York, New York and NYC redirect here. ... For other uses, see Cablevision (disambiguation). ... The logo of iO Digital Cable iO Digital Cable is a digital cable service offered by Cablevision, available only in New Jersey, New York, Connecticut, and Matamoras, Pennsylvania. ...


BBC World News on Other Cable Systems


Verizon FiOS - Channel 92 (California, Delaware, Florida, Massachusetts, Maryland, New Jersey, New York, Texas and Virginia) This article or section should include material from Bell Atlantic This article or section should include material from GTE Verizon Communications (NYSE: VZ) is a local exchange telephone company formed by the merger of Bell Atlantic, a former Bell Operating Company, and GTE, which was the largest independant local exchange... To meet Wikipedias quality standards, this article or section may require cleanup. ...


Cox Communications - Channel 252 (Northern Virginia) Cox Communications is a privately owned subsidiary of Cox Enterprises providing digital cable television and telecommunications services in the United States. ...


Grande Communications - Channel # unknown (Texas)


BBC World News programming in the United Kingdom

It is not officially available as a stand-alone, full-time channel in the United Kingdom, on the grounds that it carries and is funded by advertising (BBC's domestic channels are funded by a television licence fee which households and establishments with equipment capable of receiving television broadcast signals must pay), although it can be easily received due to its free-to-air status on many European satellites. // Advert redirects here. ... In the United Kingdom and the Crown dependencies, a television licence is required to receive any publically broadcast television service, from any source. ...


However there is a simulcast of the 0500UK edition of BBC World News on BBC One and the BBC News channel, followed by an edition of World Business Report. This programme was previously branded as The World Today. For the BBC radio station, see BBC Radio 1. ... This article refers to the news department of the British Broadcasting Corporation, for the BBC News Channel see BBC News (TV channel). ... To meet Wikipedias quality standards, this article or section may require cleanup. ...


On weekdays BBC World News also produces a version of World News Today at 1900 British Time. The first half hour of this programme can be seen in the UK on BBC Four. The edition of the programme replaced The World, which had been broadcast as a simulcast on the channel between 2002 and 2007. World News Today launched in July 2006. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 4. ...


Because BBC World News is available on several European satellite systems 'free-to-air', including Astra and Hotbird, the channel is 'available' to anyone in the United Kingdom who sets up their own dish to point at one of these satellites. // Astra may refer to: Astra (Marvel), Marvel comics character Astra missile, missile developed by India Astra (album), a 1985 album by Asia Astra (manga), by Jerry Robinson. ... Hot Bird is the common name of a family of 5 satellites operated by Eutelsat, located at 13 degrees East over the Equator (orbital position) and transmitting in free-to-air towards 98 million households in Europe, North Africa &, the Middle East. ...


Censorships

BBC News has been banned in several countries primarily for reporting which has been unfavourable to the ruling government. Most notable examples have been in Uzbekistan,[8] Zimbabwe and China.[9]


BBC World News

Bulletins are broadcast from a dedicated studio within the News Centre at BBC Television Centre.
Bulletins are broadcast from a dedicated studio within the News Centre at BBC Television Centre.

Half-hour BBC World News bulletins are made available to PBS stations in the United States through WLIW in New York City. 80 to 90% of Americans are able to receive them, though broadcast times vary between different localities, with it airing on several PBS stations in markets such as New York City and Washington, D.C.. Image File history File links Size of this preview: 800 × 600 pixels Full resolution (1024 × 768 pixel, file size: 518 KB, MIME type: image/jpeg) This image is used with permission from Flickr, taken by A Princess. ... Image File history File links Size of this preview: 800 × 600 pixels Full resolution (1024 × 768 pixel, file size: 518 KB, MIME type: image/jpeg) This image is used with permission from Flickr, taken by A Princess. ... BBC Television Centre (sometimes abbreviated TVC or TC) in London is home to much of the BBCs television output and, since 1998, almost all of the corporations national TV and radio news output by BBC News. ... WLIW is a Long Island PBS affiliate that serves the New York City area. ... New York, New York and NYC redirect here. ... For other uses, see Washington, D.C. (disambiguation). ...


On PBS stations, BBC World News does not appear with commercials (the breaks are replaced with news stories) but omits the Met Office international weather forecast at the end, replacing it with underwriting announcements. The PBS airings are tape-delayed on some stations. The new building on the edge of Exeter The Met Office (originally an abbreviation for Meteorological Office, but now the official name in itself), which has its headquarters at Exeter in Devon, is the United Kingdoms national weather service. ... Modern weather predictions aid in timely evacuations and potentially save lives and property damage Human beings have attempted to predict the weather since time immemorial. ... It has been suggested that this article or section be merged with Tape delay (broadcasting). ...


BBC World News bulletins are also available on BBC America in the U.S., three times on weekday mornings (as part of a 3-hour block of BBC World News coverage), and once on weekend mornings. Met Office forecasts are removed, but commercials are included. Another BBC World News program, BBC World News America, airs on BBC America twice each evening. BBC America is an American television network, owned and operated by BBC Worldwide, which was launched on March 29, 1998, available on both cable and satellite. ... BBC World News America is a current affairs news programme produced by BBC News to be shown initially for the American Audiences, It is shown daily on BBC America, BBC World (full hour) and on BBC News 24 (from :30 only). ...


BBC World News bulletins also appear on CBC Newsworld in Canada, and Access 31 in Perth, Australia. CBC Newsworld is a Canadian English language cable television specialty news channel owned and operated by the Canadian Broadcasting Corporation (CBC). ... Access 31 is a free-to-air community television station based in Perth, Australia that serves the surrounding metropolitan region and other areas of the state of Western Australia. ... Location of Perth within Australia This article is about the metropolitan area of Perth, Western Australia. ...


Travellers on the Heathrow Express rail service from London Paddington to London Heathrow Airport are also treated to a specially-recorded BBC World News bulletin - introduced with a namecheck of "Welcome to BBC World News onboard the Heathrow Express" - during the fifteen minute journey. This short bulletin is updated twice a day, and is shown in both classes on LCD televisions throughout the train. Heathrow Express is a train service from Heathrow Airport to Paddington in central London operated by the Heathrow Express Operating Authority—a wholly owned subsidiary of BAA. The service is not part of the National Rail system, despite part of its journey sharing track with National Rail trains and terminating... London Paddington station, also known as London Paddington, or just simply Paddington, is a major National Rail and London Underground station complex in the Paddington area near central London, England. ... Heathrow redirects here. ... Liquid crystal display television (LCD TV) is television that uses LCD technology for its visual output. ...


Many airlines from across the world also play pre-recorded extracts of the BBC World News, have text headlines from it or have a full bulletin available on the in-flight entertainment systems. Airlines with BBC World News include Emirates Airline, Singapore Airlines, Cathay Pacific, Qatar Airways, Etihad Airways and United Airlines. Travellers can watch the bulletins on Channel 1 shortly after take-off on British Airways flights from the United Kingdom. Emirates Airline (shortened form: Emirates) (Arabic: طيران الإماراتTayarān al-Imārāt) is a subsidiary of The Emirates Group. ... Singapore Airlines Boeing 747-400 9V-SPA takes off from London Heathrow Airport bound for Singapore Changi Airport. ... Cathay Pacific Airways Limited (traditional Chinese: ; SEHK: 0293, OTCBB: CPCAY) is the largest airline and flag carrier of Hong Kong. ... Qatar Airways (Arabic: القطرية) is the flag carrier airline of Qatar, based in Doha. ... Etihad Airways (Arabic: الإتحاد, ʼal-ʻitiħād) is the flag carrier of Abu Dhabi, United Arab Emirates. ... United Airlines is a major airline of the United States. ... For the 1930s airline of similar name, see British Airways Ltd. ...


Variation

The current breakfiller.
The current breakfiller.

BBC World News is, for the most part, the same channel all over the world — except for the commercials. However, there are some regional programming variations. For example, a number of programmes are made exclusively for regional viewings, such as Indian feeds, and The Record Europe, which is only broadcast in Europe. In addition, the Asia Business Report from Singapore is only aired in Asia, Australia, New Zealand and the Middle East. The rest of the world sees the World Business Report (World Business Report is shown in Asia, Australia, New Zealand and the Middle East, but are on at different times depending on the country.) Image File history File links BBC World Breakfiller video capture File history Legend: (cur) = this is the current file, (del) = delete this old version, (rev) = revert to this old version. ... Image File history File links BBC World Breakfiller video capture File history Legend: (cur) = this is the current file, (del) = delete this old version, (rev) = revert to this old version. ... // Advert redirects here. ... Asia Business Report is a business news programme produced by the BBC and is shown on the BBC World during Asian morning hours (0645, 0745, 0945 and 1145, UTC+8) in weekdays. ... A map showing countries commonly considered to be part of the Middle East The Middle East is a region comprising the lands around the southern and eastern parts of the Mediterranean Sea, a territory that extends from the eastern Mediterranean Sea to the Persian Gulf. ... The World Business Report ident since 2003. ...


On most feeds of BBC World News, commercials are inserted by the cable or satellite provider similar to other channels. When a cable or satellite provider does not insert commercials, the "Breakfiller" (see right) shows promotions for upcoming programmes on the channel. During BBC News, a news story that has not been promoted airs during what would be the commercial break. This is the case on the broadband versions of BBC World News, and on versions of BBC World News aired in the United States on Public Broadcasting Service (PBS) stations. However, there are some global commercials and sponsorships which air throughout the network. Commercial break is a period of time when a television station interrupts a programme to broadcast advertisements. ... PBS redirects here. ...


On 11 September 2007, the break-filler underwent a major change and now more closely resembles its previous incarnations. The promotional videos now fill the entire screen and are interspersed with news and market updates, schedules, and other information. There is also no longer a unifying music composition. Instead, each 20 second promotional video uses music selected from a handful of 'themes', which have some unifying musical characteristics. The information screens, such as the 10 second plug for the website or YouTube channel, and the 15 second weather/time/coming up screens each feature their own 'theme'. is the 254th day of the year (255th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ...


The hourly countdown

The countdown since 2005 has shown the elements involved in bringing news stories to air.
The countdown since 2005 has shown the elements involved in bringing news stories to air.

Since its inception, and more so since its extensive association with the BBC News Channel, the countdown to the hourly news bulletin has been a feature of the channel. With music composed by David Lowe, it has changed several times over the decade. Image File history File links BBC_World_countdown_2005. ... Image File history File links BBC_World_countdown_2005. ...


A 'ribbon-around-the-world' countdown was used starting in February 2003, when a large scale rebranding was brought out on both BBC World News and BBC News in the UK. However, the countdowns in the latter featured some visuals of the world and the UK in the background as the countdown proceeded, while the former merely had the usual 'world-spinning' image.


A new international version of the BBC World News countdown was introduced on 5 September 2005, using many clips featured in the News 24 countdown. Content featured includes reporters and technical staff working in the field while unlike that of News 24, the countdown will end in an international location rather than a view of the BBC Television Centre. A week prior to the change, the channel's well established break-filler also switched to a new musical arrangement, without a change in its visuals. is the 248th day of the year (249th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2005 (MMV) was a common year starting on Saturday (link displays full calendar) of the Gregorian calendar. ... BBC Television Centre (sometimes abbreviated TVC or TC) in London is home to much of the BBCs television output and, since 1998, almost all of the corporations national TV and radio news output by BBC News. ...


The countdown received a new musical composition on 22 January 2007 as part of a wider refresh of BBC News bulletin titles though the visuals remained the same.[10] is the 22nd day of the year in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ...


References

  1. ^ BBC's global news audiences reach record 233m
  2. ^ Key Dates BBC World
  3. ^ Online broadcast of BBC World - Dong-a Ilbo
  4. ^ Rogers Channel line up
  5. ^ One World Media Awards - BBC Press Office
  6. ^ BBC Press Office release regarding the hoax - BBC Press Office
  7. ^ Bhopal blunder hurts BBC - The Age
  8. ^ Uzbeks banish BBC after massacre reports - Monica Whitlock, BBC News
  9. ^ BBC banned in China - asiamedia.ucla.edu
  10. ^ Listen (798 kb Windows Media Audio)

Windows Media Audio (WMA) is an audio data compression technology developed by Microsoft. ...

See also

BBC Portal

Image File history File links Portal. ... International broadcasting is broadcasting deliberately aimed at a foreign, rather than a domestic, audience. ... Al Jazeera English is a 24-hour English-language news and current affairs TV channel headquartered in Doha, Qatar. ... CCTV International or CCTV-9 is a news, entertainment, and educational television channel originating in the Peoples Republic of China. ... This article is about the German international broadcaster. ... EuroNews is a multilingual and pan-European television news channel launched on January 1, 1993. ... Russia Today TV, more often known as Russia Today is a global English-language news channel from Russia, owned and operated by the TV Novosti division of Russias state news agency, RIA-Novosti. ... PRESS TV is an English-language international television news channel which is based in Tehran and broadcasts in English on a round-the-clock schedule. ...

External links

A world map showing the continent of Africa Africa is the worlds second-largest and second most-populous continent, after Asia. ... CNBC Africa is a television service for Sub-Saharan Africa to be launched by CNBC and Africa Business News in May 2007. ... Nile TV is a television news network in Egypt. ... For other uses, see Asia (disambiguation). ... ABS-CBN News Channel, or ANC is a cable news network in the Philippines. ... Al Jazeera English is a 24-hour English-language news and current affairs TV channel headquartered in Doha, Qatar. ... CNBC Asia is a business news channel in Asia. ... Channel NewsAsia (Simplified Chinese: ; Traditional Chinese: ; pinyin: ; abbreviated CNA) is a pan-Asian news channel based in Singapore and owned by MediaCorp. ... CCTV International or CCTV-9 is a news, entertainment, and educational television channel originating in the Peoples Republic of China. ... PRESS TV is an English-language international television news channel which is based in Tehran and broadcasts in English on a round-the-clock schedule. ... CTV News Channel (Traditional Chinese: ) is a digital television channel operated by China Television (CTV) in Taiwan, launched on July 1, 2004. ... TVBS-NEWS is a satellite cable news television channel in Taiwan, launched on October 2, 1995. ... CTi News (Traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Chung Tien Television in Taiwan. ... Phoenix InfoNews Channel (traditional Chinese: ; simplified Chinese: ; pinyin: ) is one of the five channels that Phoenix Television operates. ... STAR News is the Hindi-language News channel of STAR Group India, the channel presents a mix of rolling news bulletins and specialised shows covering topics from crime to Cricket. ... SET News (Traditional Chinese: ) is a 24 hour news channel of the Sanlih E-Television in Taiwan, launched in March 1998 SET News official website Television stations broadcasting in the Chinese language      The following channels offer at least some programming in Chinese Categories: | | ... Era News (Traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Era Television in Taiwan, launched on October 1996 (as GOGO TV). ... Unique Business News (traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Unique Satellite TV in Taiwan. ... ETTV News (traditional Chinese: ) is a satellite cable news channel operated by Eastern Television in Taiwan. ... For the news website, see ETtoday. ... FTV News (Traditional Chinese: ) is a cable news channel operated by Formosa TV (FTV) in Taiwan, launched on June 11, 1996. ... NDTV 24x7 is a premier English language news channel in India that is owned by New Delhi Television Ltd. ... YTN (KOSDAQ: 040300) is a 24-hour news channel in South Korea. ... For other uses, see Europe (disambiguation). ... CNBC Europe is a business and financial news channel broadcast in Europe. ... EuroNews is a multilingual and pan-European television news channel launched on January 1, 1993. ... Russia Today TV, more often known as Russia Today is a global English-language news channel from Russia, owned and operated by the TV Novosti division of Russias state news agency, RIA-Novosti. ... Sky News is a 24-hour British domestic and international television news channel that started broadcasting on 5 February 1989 as part of the then four-channel Sky Television service, as well as a hourly news radio service in the UK. Broadcast of a 24-hour radio service is due... This article is about the German international broadcaster. ... RAI (Radiotelevisione Italiana) is the Italian public service broadcaster. ... SKY TG24 (sometimes incorrectly known as Sky News Italia by English speakers) is an Italian 24-hour news channel owned by SKY Italia. ... Canal 24 Horas (24 Hour Channel) is TVEs 24-hour news channel. ... SIC Notícias (pron. ... TVN 24 is Polands 24-hour news channel. ... North American redirects here. ... Bloomberg Television are cable television networks around the world that broadcast business and financial news 24 hours a day. ... This article is about CNBC U.S., the business news channel in the U.S.. For other uses, see CNBC (disambiguation). ... CNN International (CNNI) is an English language television network that carries news, current affairs and business programming world-wide. ... Voice of America logo Voice of America (VOA), is the official external radio and television broadcasting service of the United States federal government. ... For other uses, see Oceania (disambiguation). ... Sky News Australia is an Australian 24 hour cable and satellite news channel available on Foxtel, Austar, Optus Television and Neighbourhood Cable subscription platforms. ... Logo for Sky News New Zealand. ... TVNZ 7 will be a commercial-free New Zealand 24-hour news and information channel on Freeview digital television platform. ... South America South America is a continent crossed by the equator, with most of its area in the Southern Hemisphere. ... For the unrelated telecommunications company in Suriname, see Telesur (Suriname). ... Record News is a brazilian TV Channel, owned by Rede Record. ... // Foxtel and Austar both use the Optus C1 satellite. ... An Austar Remote Austar is an Australian telecommunications company. ... Foxtel is a subscription television company in Australia, formed through a joint venture between Telstra and News Corporation. ... Neighbourhood Cable (ASX: NCA) is a regional telecommunications provider based in Victoria. ... Optus Television is the cable television division of Australian telecommunications company Optus. ... SelecTV is an Australian satellite based subscription television broadcasting service headed by CEO Jim Blomfield (previously CEO of FOXTEL). ... TransACT is an Australian telecommunications company based in Canberra which provides broadband internet access, fixed and mobile telephony, and cable television services in Canberra and a subset of these services in Queanbeyan and throughout South-east NSW. The company is part-owned by ActewAGL (the main energy and water utility... UBI WORLD TV is an Australian digital satellite pay television service that broadcasts predominantly ethnic (and mainly non-english) channels. ... Arena is an Australian cable and satellite channel available on Foxtel, Austar and Optus Televisions subscription platforms. ... Bio- can be a prefix for many words, including: Biography Biology See also Bi- (prefix) Bio (graffiti tagger) This is a disambiguation page — a navigational aid which lists other pages that might otherwise share the same title. ... The Comedy Channel (promoted on air as comedy) is an Australian subscription television channel available on Foxtel, Austar and Optus Television. ... E!: Entertainment Television is an American cable television and direct broadcast satellite network. ... This article is about the French television channel, for the British fashion and music channel see Fashion Music TV Fashion TV is an international television channel devoted to fashion and modelling. ... This article does not cite any references or sources. ... For other uses, see FOX 8. ... The Hallmark Channel is an Australian cable and satellite channel available on Foxtel, Austar and Optus Televisions subscription platforms. ... The HOW TO Channel is an Australian cable and satellite television channel. ... The LifeStyle Channel is an Australian television channel dedicated to the subjects of home, garden, kitchen and family. ... LifeStyle FOOD presents some of the hottest programs from here and around the world, all in one place, 24 hours a day every day of the week. ... The Ovation Channel was created by Optus Television as a platform for showcasing the arts. ... Sci Fi Channel Australia is the first science fiction channel on Australian television and is owned and run by the TV1 General Entertainment Partnership. ... This article is about the Australian television network. ... UKTV is a subscription television channel in Australia and New Zealand, screening UK entertainment programming, sourced mainly from the archives of the BBC, TALKBACKThames and ITV Plc. ... Antonia Kidman is one of the faces of W. (also known as ) is the name of an Australian television channel which broadcasts programs of special interest to women on the cable and satellite Pay-TV networks, Foxtel, Austar and Optus Television. ... Wine TV or Wine Network is a digital cable & satellite television channel that airs programming about Wine and Spirits. ... MOVIE NETWORK, was created as Optus Visions 24 hour movie channel. ... MOVIE NETWORK, was created as Optus Visions 24 hour movie channel. ... MOVIE NETWORK, was created as Optus Visions 24 hour movie channel. ... MOVIE NETWORK, was created as Optus Visions 24 hour movie channel. ... SHOWTIME is the provider of Australia’s premium movie channels. ... SHOWTIME is the provider of Australia’s premium movie channels. ... SHOWTIME is the provider of Australia’s premium movie channels. ... SHOWTIME is the provider of Australia’s premium movie channels. ... For more information on the international TCM, see Turner Classic Movies. ... World Movies is an Australian cable channel that broadcasts foreign films, usually subtitled, on Foxtel, Austar, and Optus. ... ESPN Pacific Rim / ESPN Australia ESPN Australia is a 24 hour sports channel offered in Australia and New Zealand. ... Eurosport is the largest European sports satellite and cable network available in 54 countries and broadcasting in 18 different languages. ... Eurosport is the largest European sports satellite and cable network available in 54 countries and broadcasting in 18 different languages. ... Fox Sports is an Australian group of sports channels. ... FoxSportsNews is an Australian cable and satellite sports news channel. ... Main Event is Australias only pay-per-view channel. ... Nat Geo Adventure (formerly Adventure One) is an outdoor adventure channel available in Europe, Asia, and Australia. ... Setanta Sports (pronounced ) is an international sports broadcaster, operating 12 channels in 24 countries. ... Sky Racing is an Australian racing channel. ... TVN (Thoroughbred Vision) is an Australian thoroughbread horse racing channel. ... Sky News Australia is an Australian 24 hour cable and satellite news channel available on Foxtel, Austar, Optus Television and Neighbourhood Cable subscription platforms. ... Sky News Australia is an Australian 24 hour cable and satellite news channel available on Foxtel, Austar, Optus Television and Neighbourhood Cable subscription platforms. ... Al Jazeera English is a 24-hour English-language news and current affairs TV channel headquartered in Doha, Qatar. ... World News bulletins form the main part of the channels daily schedule. ... Bloomberg Television are cable television networks around the world that broadcast business and financial news 24 hours a day. ... Channel NewsAsia (Simplified Chinese: ; Traditional Chinese: ; pinyin: ; abbreviated CNA) is a pan-Asian news channel based in Singapore and owned by MediaCorp. ... CNBC Asia is a business news channel in Asia. ... CNN International (CNNI) is an English language television network that carries news, current affairs and business programming world-wide. ... EuroNews is a multilingual and pan-European television news channel launched on January 1, 1993. ... Fox News redirects here. ... NDTV 24x7 is a premier English language news channel in India that is owned by New Delhi Television Ltd. ... For the United States Weather Channel with the same name, see The Weather Channel (United States). ... The Weather Company is the main provider of weather services to Australian television stations and weather-related websites. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... For Crime & Investigation Network in the United Kindom, see Crime & Investigation Network (UK). ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... For the Canadian equivalent of this channel, see History Television. ... The National Geographic Channel is a subscription television network that features documentaries produced by the National Geographic Society. ... For the original Boomerang channel, see Boomerang (TV channel). ... The original Cartoon Network logo Cartoon Network is a Cable/Satellite TV channel, owned by Turner International, broadcasting exclusively in Australia. ... For the Disney Channel in other countries, see Disney Channel around the world. ... Nick Jr. ... Nickelodeon Australia is a counterpart of the Nickelodeon network in the USA. However unlike other Viacom brand stations in Australia (ie; MTV and VH1), Nickelodeon Australia is not owned by Viacom however is owned by XYZnetworks. ... Playhouse Disney is an Australian cable and satellite channel available on Foxtel, Austar and Optus Televisions subscription platforms. ... Channel [V] Australia is arguably the most popular Australian subscription television music channel, and also the newest (and second largest) Channel [V] channel. ... Channel [V]2 is an Australian pay-tv channel. ... Country Music Channel (CMC) is a music television channel provided by Australias XYZ Networks. ... MAX is an Australian music channel. ... MTV Australia is the Australian version of MTV Music Television, a channel specialising in music and youth culture programming. ... VH1 Australia is a music channel in Australia. ... TMF Australia, which is owned by MTV Networks Australia, was soft-launched in April, 2007 on the Optus Television Network and will allow viewers to interact with the channel via the web and mobile (3G Network) commencing on June 22, 2007. ... MCM is a music French TV channel belonging to Groupe MCM. It was started in 1989 by Groupe Europe following the MTV model. ... Al Jazeera logo Al Jazeera (الجزيرة), meaning The Island or The (Arabian) Peninsula (whence also Algiers) is an Arabic television channel based in Qatar. ... Antenna, better known as ANT1, is a popular television station in Greece. ... Arab Radio and Television Network (Acronym: ART) is an Arabic-language television network characterized by its multitude of channels. ... Aurora Community Television is an Australian subscription television channel that screens programs about Australia and the Australian community. ... Australian Christian Channel (ACC) is a religious channel featured on subscription-based television in Australia. ... The Filipino Channel (TFC) is an international Filipino broadcasting service owned by the ABS-CBN Broadcasting Corporation. ... Founded in August 1985, the Lebanese Broadcasting Corporation International (Arabic: ), widely known as LBCI, is the first private television station in Lebanon. ... Mad World is a song written by Roland Orzabal of the British band Tears for Fears. ... RAI International is an internationally-broadcast Italian language channel run by Italys national broadcaster, RAI. Programming includes a mix of news, discussion-based programmes, drama and documentaries as well as sports coverage including live games from Italys top soccer league- Serie A. Rai International broadcasts, throughout the world... Expo Channel is a home shopping channel available primarily through pay television in Australia, but also through domestic FTA in some areas. ... Television Shopping Network (TVSN) is a home shopping channel broadcast on pay television in Australia. ... BBC HD is the high-definition television channel launched by the BBC on a trial basis from May 15, 2006, with the first HD originated programme, Planet Earth, shown on May 27. ... ESPN Pacific Rim / ESPN Australia ESPN Australia is a 24 hour sports channel offered in Australia and New Zealand. ... Fox Sports is an Australian group of sports channels. ... Asia Business News (ABN) was a business news channel by Dow Jones and Company. ... C7 Sport was a pay-TV service in Australia, owned and run by Kerry Stokes Seven Network. ... CNNfn was a U.S. cable television news network operated by Time Warner from December 29, 1995 to December 15, 2004. ... The FOX Footy Channel was a channel exclusively dedicated to Australian rules football. ... The Hallmark Channel is a cable television network that broadcasts in over 100 countries. ... // Foxtel and Austar both use the Optus C1 satellite. ... Australian television channels include two government owned national networks, three major commercial capital city networks, several regional commercial networks and independent stations that are generally affiliates of the major networks, and a handful of community stations. ... // Television broadcasting in Australia began on the 16th of September, 1956 in black and white at TCN-9 in Sydney, and has since expanded to include a broad range of public, commercial, community, subscription, narrowcast and amateur stations across the country. ... Regional television is a term given to local television services in areas outside of the five main Australian cities (Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide and Perth). ... Bruce Gyngell officially launching television in Australia on September 16, 1956 in Sydney. ... This is a list of Australian television series and television programs. ... Please Note: All data is correct as on 17 July 2007 This article does not cite any references or sources. ... This is a listing of Australian television presenters and television journalists. ... This article concerns television in Canada, including its history, programming and business. ... Provision was first made for the licensing of private radio and television stations in New Zealand by the Broadcasting Act 1976 (see sections 24(1) (g) and 95(1)(f)). // Television New Zealand (TVNZ) has the largest market share of any television network or station operator. ... British television broadcasting has a range of different broadcasters, broadcasting multiple channels over a variety of distribution media. ... This article is about television in the United States, specifically its history, art, business and government regulation. ... SKY Network Television Limited (ASX: ; NZX: SKT), often trading as SKY, is a New Zealand pay television service. ... TelstraClear is New Zealands second largest full-service telecommunications company. ... VIBE is a new entertainment channel launching exclusively on New Zealands SKY Television and Freeview (New Zealand) on October 1, 2007. ... E!: Entertainment Television is an American cable television and direct broadcast satellite network. ... The Living Channel is a New Zealand television station. ... The Food Television, often called Food TV, is a New Zealand television station. ... STAR Plus is Indias most watched Hindi language based general entertainment television channel. ... Sky Movies is the collective name for the British premium subscription television movie channels operated by Sky Television, later British Sky Broadcasting. ... Sky Movies 2 is one of Skys movie channels. ... Sky Movies Greats is one of Skys movie channels in New Zealand. ... MGM Logo MGM Networks is a subsidiary of Metro-Goldwyn-Mayer Studios, Inc. ... For more information on the international TCM, see Turner Classic Movies. ... The Rialto Channel, is a commercial television station in New Zealand It began broadcasting on November, 2002 on SKY Network Television. ... SKY Sport 1 is one of SKY Televisions sport channels in New Zealand. ... SKY Sport 2 is part of SKY Televisions sport lineup in New Zealand. ... SKY Sport 3 is part of SKY Televisions sports lineup in New Zealand. ... SKY Sport Highlights is part of SKY Televisions sports lineup in New Zealand. ... ESPN Pacific Rim / ESPN Australia ESPN Australia is a 24 hour sports channel offered in Australia and New Zealand. ... the rugby channel New zealands only all rugby channel it shows live games in widescrean Categories: | ... Logo for Sky News New Zealand. ... CNN International (CNNI) is an English language television network that carries news, current affairs and business programming world-wide. ... Fox News redirects here. ... CNBC Asia is a business news channel in Asia. ... CCTV International or CCTV-9 is a news, entertainment, and educational television channel originating in the Peoples Republic of China. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... For Crime & Investigation Network in the United Kindom, see Crime & Investigation Network (UK). ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... The National Geographic Channel is a subscription television network that features documentaries produced by the National Geographic Society. ... Documentary Channel [1] is a digital television channel that airs documentary programming. ... The Arts Channel is a New Zealand television station dedicated to arts and cultural television from New Zealand and around the world. ... Discovery Channel logo Discovery Channel Australia is part of a 6 channel bouquet (not including timeshifts) on digital subscription TV, available on Foxtel, Optus TV and Austar. ... The original Cartoon Network logo Cartoon Network is a Cable/Satellite TV channel, owned by Turner International, broadcasting exclusively in Australia. ... For the Disney Channel in other countries, see Disney Channel around the world. ... Nickelodeon New Zealand is a 24 hour TV channel for kids aged 3-14 in New Zealand. ... Playhouse Disney is an Australian cable and satellite channel available on Foxtel, Austar and Optus Televisions subscription platforms. ... MTV New Zealand is a New Zealand music channel. ... Juice TV is a music television station operating from the Auckland suburb of Parnell in New Zealand. ... J2 is a New Zealand television channel that features music targeted at an older audience. ... ALT TV is a New Zealand broadcast, privately owned and operated free-to-air 24 hour music TV channel. ... This article is about the French television channel, for the British fashion and music channel see Fashion Music TV Fashion TV is an international television channel devoted to fashion and modelling. ... Shine TV is a New Zealand Christian television channel operated by Rhema Broadcasting Group (A UCB Affiliate) and broadcast on channel 111 on Sky TV and UHF 56 in Christchurch. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... World TV Ltd is a televison and radio company in New Zealand. ... Playboy TV is a Pay-per-view cable/satellite channel available in the United States, Canada, New Zealand, the United Kingdom and Ireland. ... The Spice Network is a group of pay-per-view channels appearing on cable and satellite services, and available in more than 72 countries including the United States, Canada, New Zealand and the United Kingdom. ... The Spice Network is a group of pay-per-view channels appearing on cable and satellite services, and available in more than 72 countries including the United States, Canada, New Zealand and the United Kingdom. ... Playin TV is a North American, European and Latin American interactive television channel, owned by Visiware America. ... Sky Box Office is SKY Network Televisions Pay Per View system, which shows movies, wrestling and concerts. ... Sky Box Office is SKY Network Televisions Pay Per View system, which shows movies, wrestling and concerts. ... Granada UKTV is a satellite television channel run by the British ITV broadcaster, Granada Television. ... The Hallmark Channel is a cable television network that broadcasts in over 100 countries. ... Television Shopping Network (TVSN) is a home shopping channel broadcast on pay television in Australia. ... TechTV is also the name of a closed-circuit television network based in Ruston, Louisiana TechTV (May 11, 1998 – May 28, 2004) was a 24-hour cable and satellite channel based in San Francisco, California featuring news and shows about computers, technology, and the Internet. ... Public broadcasting in New Zealand has undergone many changes since radio broadcasts first commenced in the 1920s. ... This is a list of New Zealand television-related events in 1975. ... This is a list of New Zealand television-related events in 1976. ... This article concerns television in Canada, including its history, programming and business. ... Australian television channels include two government owned national networks, three major commercial capital city networks, several regional commercial networks and independent stations that are generally affiliates of the major networks, and a handful of community stations. ... British television broadcasting has a range of different broadcasters, broadcasting multiple channels over a variety of distribution media. ... This article is about television in the United States, specifically its history, art, business and government regulation. ...

  Results from FactBites:
 
AP Wire | 06/01/2006 | BBC World news breaks into U.S. market (515 words)
NEW YORK - The 24-hour BBC World news channel broke into the U.S. market on Thursday and is soon launching a one-hour morning newscast available to a wider audience that is being done with Americans in mind.
BBC World, which is available in some 279 million homes worldwide, has barely a toe dipped into the United States - only two million subscribers to Cablevision in the New York City area on opening day.
BBC World executives say they're sensing a hunger in the United States for more international news.
  More results at FactBites »

 
 

COMMENTARY     


Share your thoughts, questions and commentary here
Your name
Your comments

Want to know more?
Search encyclopedia, statistics and forums:

 


Press Releases |  Feeds | Contact
The Wikipedia article included on this page is licensed under the GFDL.
Images may be subject to relevant owners' copyright.
All other elements are (c) copyright NationMaster.com 2003-5. All Rights Reserved.
Usage implies agreement with terms, 1022, m