FACTOID # 17: Though Rhode Island is the smallest state in total area, it has the longest official name: The State of Rhode Island and Providence Plantations.
 
 Home   Encyclopedia   Statistics   States A-Z   Flags   Maps   FAQ   About 
   
 
WHAT'S NEW
 

SEARCH ALL

FACTS & STATISTICS    Advanced view

Search encyclopedia, statistics and forums:

 

 

(* = Graphable)

 

 


Encyclopedia > BBC News

BBC News, formerly BBC News and Current Affairs,[1] is the department led by Helen Boaden within the BBC responsible for the corporation's news-gathering and production of news programmes on BBC television, radio and online. Producing 120 hours of output daily,[2] the organisation is the largest broadcasting news gatherer in the world[3] while carrying out the key objective of the BBC's Royal Charter to "collect news and information in any part of the world and in any manner that may be thought fit".[4][5] For other uses, see BBC (disambiguation). ... Image File history File links BBC_News. ... Helen Boaden (b. ... For other uses, see BBC (disambiguation). ... For the ship of the same name, see Royal Charter (ship). ...


The department is based at the News Centre within BBC Television Centre in West London, W12, and is represented by regional centres across the United Kingdom together with 44 news-gathering bureaux based around the world; only three are based within the UK.[3] Political coverage is based at the Millbank Studios in 4 Millbank in Westminster. With an annual budget of £350 million, BBC News consists of 3,500 staff, 2,000 of whom are journalists.[3] BBC Television Centre (sometimes abbreviated TVC or TC) in London is home to much of the BBCs television output and, since 1998, almost all of the corporations national TV and radio news output by BBC News. ... This article is about the capital of England and the United Kingdom. ... The London postal districts are divisions of the London post town in England and are primarily used for the direction of mail. ... Millbank is an area of London, England, that is east of Pimlico and south of Westminster. ... Westminster is a district within the City of Westminster in London. ...


Competition within the UK comes mainly from rolling news channel Sky News, but also from ITN, a major independent provider of news services to commercial networks. Sky News is a 24-hour British domestic and international television news channel that started broadcasting on 5 February 1989 as part of the then four-channel Sky Television service, as well as a hourly news radio service in the UK. Broadcast of a 24-hour radio service is due... ITN may refer to: Independent Television News In the news, a section on the Main Page of English Wikipedia This is a disambiguation page, a list of pages that otherwise might share the same title. ...


Around the world the BBC complements other news providers services, although some regimes have restricted broadcasts and BBC journalists' movements.

Contents

History

The early years

A BBC produced newsreel.
A BBC produced newsreel.

The British Broadcasting Company broadcast its first radio bulletin from 2LO on 14 November 1922.[6] Televised bulletins came later on 5 July 1954, broadcast from leased studios within Alexandra Palace in London.[7] However newsreels had been in use for some time - shown at cinemas and other places of public gathering - and these had been adapted as Television Newsreel programmes, which before the advent of news coverage proper had run on the BBC since 1948. A weekly Children's Newsreel was inaugurated on 23 April 1950.[8] Image File history File links BBC_Newsreel. ... Image File history File links BBC_Newsreel. ... The British Broadcasting Company Ltd was a British commercial company formed on October 18, 1922 by British and American electrical companies doing business in the United Kingdom. ... 2LO was the second HP radio station to regularly broadcast in the United Kingdom (the first was 2MT). ... Set in Alexandra Park, Alexandra Palace was built in an area spanning Wood Green and Muswell Hill, North London, England in 1873 as a public recreation, education and entertainment centre and North London counterpart of The Crystal Palace. ... A Newsreel is a documentary film that is regularly released in a public presentation place containing filmed news stories. ... Television Newsreel was a British television programme, the first regular news programme to be made in the UK. Produced by the BBC and screened on the BBC Television Service from 1948 to 1954, it adapted the traditional cinema newsreel form for the television audience, covering news and current affairs stories...


The public's interest in television and live events was stimulated by Elizabeth II's coronation in 1953. It is estimated that up to 27 million people[9] viewed the programme in the UK - overtaking radio's audience of 12 million for the first time[10] - and those live pictures were fed from 21 cameras in central London to Alexandra Palace for transmission, and then on to other UK transmitters opened in time for the event.[11] Elizabeth II (Elizabeth Alexandra Mary Windsor; born 21 April 1926) is Queen of sixteen sovereign states, holding each crown and title equally. ... British coronations are held in Westminster Abbey. ... The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is a country in western Europe, and member of the Commonwealth of Nations, the G8, the European Union, and NATO. Usually known simply as the United Kingdom, the UK, or (inaccurately) as Great Britain or Britain, the UK has four constituent...


1950s

Television news, although physically separate from its radio counterpart, was still firmly under its control — with correspondents providing reports for both outlets — and that first bulletin, shown in 1954 on the then BBC television service and presented by Richard Baker, involved him providing narration off-screen while stills were shown — and this was then followed by the customary Television Newsreel with a recorded commentary by John Snagge (and on other occasions by Andrew Timothy). For the BBC radio station, see BBC Radio 1. ... Richard Baker is a British broadcaster, best known as an anchor man for the BBC news. ... John Snagge reading the news c1944. ... Andrew Timothy was a BBC Radio announcer who is best known for being the original announcer of the comedy series The Goon Show. ...


It was revealed that this had been due to producers fearing a newsreader with their facial movements could distract the viewer from the story in question. On-screen newsreaders were finally introduced a year later, in 1955 — Kenneth Kendall (the first to appear in vision), Robert Dougall and Richard Baker — just three weeks before ITN's launch date of 22 September. Kenneth Kendall (born August 7, 1924) is a British broadcaster and journalist. ... Robert Dougall (27 November 1913 - 19 December 1999) was a British broadcaster and ornithologist, mainly known as a newsreader and announcer. ... ITN may refer to: Independent Television News In the news, a section on the Main Page of English Wikipedia This is a disambiguation page, a list of pages that otherwise might share the same title. ...


Mainstream television production had started to move out of Alexandra Palace in 1950[12] to larger premises — mainly at Lime Grove Studios in west London — taking Current Affairs department with it, and it was here that the topical early-evening programme Tonight, hosted by Cliff Michelmore and designed to fill the airtime provided by the abolition of the Toddlers' Truce, started on 18 February 1957. Prior to this, in the same Shepherd's Bush studios, the first Panorama had been transmitted on 11 November 1953, with Richard Dimbleby taking over as anchor in 1955. Lime Grove Studios was a film studio complex built by the Gaumont Film Company in 1915 situated in a street named Lime Grove, near Hammersmith, west London and described by Gaumont as the finest studio in Great Britain and the first building ever put up in this country solely for... Tonight was a BBC television current affairs programme presented by Cliff Michelmore and broadcast in Britain live on weekday evenings from 1957 to 1965. ... Arthur Clifford (Cliff) Michelmore CBE (born 11 December 1919 in Cowes, Isle of Wight) is a British television presenter and producer. ... The Toddlers Truce was a piece of early British television scheduling policy. ... Shepherds Bush is a district of West London in the London Borough of Hammersmith and Fulham, situated 4. ... Panorama is a long-running current affairs documentary series on BBC television, launched on 11 November 1953 and focusing on investigative journalism. ... Richard Dimbleby CBE (May 25, 1913–December 22, 1965) was an English journalist and broadcaster. ...


Later in 1957, on 28 October in central London, radio launched its morning programme Today on the Home Service. Today, sometimes referred to as the Today programme to avoid ambiguity, is BBC Radio 4s long-running early morning news and current affairs programme, which is now broadcast from 6am to 9am from Monday to Friday and from 7am to 9am on Saturdays. ... The BBC Home Service was the original name for Radio 4 and was on the air from 1939 until 30 September 1967. ...


In 1958 Hugh Carleton Greene became head of News and Current Affairs, and set up a BBC study group whose findings, published in 1959, were critical of what the television news operation had become under Greene's predecessor Tahu Hole. The solution proposed was that the head of television news should take control (away from radio), and that the television service should have a proper newsroom of its own, with an editor-of-the-day. Hugh Carleton Greene was Director-General of the BBC from 1960 to 1969, and is generally credited with modernising an organisation that had fallen behind in the wake of the launch of ITV in 1955. ... Tahu Ronald Charles Pearce Hole (29 March 1908 - 22 November 1985) was a New Zealand born journalist who worked as the BBCs television news editor during the period immediately following the Second World War. ...


1960s

On 1 January 1960, Greene became Director General and under him big changes were afoot not only for BBC Television, but also for BBC Television News - a separate news department, formed in 1955 as a response to the founding of ITN - the aim was to make BBC reporting a little more like ITN, which had been praised by Greene's study group. Director-general is the professional head of a UK Executive Agency which contains other agencies headed by directors. ... BBC Television is a service of the British Broadcasting Corporation which began in 1932. ... ITN may refer to: Independent Television News In the news, a section on the Main Page of English Wikipedia This is a disambiguation page, a list of pages that otherwise might share the same title. ...


A newsroom was created at AP, television reporters recruited, and given the opportunity to write and voice their own scripts - without the "impossible burden"[13] of having to cover stories for radio too. Almost thirty years later John Birt would resurrect this practice of correspondents working for both TV and radio with the introduction of bi-media journalism.[14] Set in Alexandra Park, Alexandra Palace was built in an area spanning Wood Green and Muswell Hill, North London, England in 1873 as a public recreation, education and entertainment centre and North London counterpart of The Crystal Palace. ... John Birt, Baron Birt (born 10 December 1944), served as the Director-General of the British Broadcasting Corporation (BBC) from 1992 to 2000, having previously been deputy director-general since 1987. ...


Also in 1960, Nan Winton the first female BBC network newsreader appeared in vision on 20 June,[15] and 19 September saw the start of the radio news and current affairs programme The Ten O'clock News.[16]


Greene was the great innovator and (on a lighter note) asked Ned Sherrin, the then producer of Tonight to "prick the pomposity of public figures"[17] with a weekly television show. So on 24 November 1962 That Was The Week That Was, hosted by David Frost, was born at Lime Grove Studios and is mentioned here because (of Greene's actions) it was a product of Current Affairs department rather than Light Entertainment. Edward George Sherrin (18 February 1931 – 1 October 2007) was an English broadcaster, author and stage director. ... That Was The Week That Was, also known as TW3, was a satirical television comedy programme that aired on BBC Television in 1962 and 1963. ... Sir David Paradine Frost, OBE (born April 7, 1939) is an English television presenter. ...


BBC 2 started transmission on 20 April 1964, and with it came a new news programme for that channel - Newsroom. For the BBC radio station, see BBC Radio 2. ... is the 110th day of the year (111th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Also Nintendo emulator: 1964 (emulator). ... Newsroom was the BBC2 channels main news programme during the 1960s and early 1970s. ...

Newsroom launched in 1964 - in 1968 it became the UK's first colour television news programme.
Newsroom launched in 1964 - in 1968 it became the UK's first colour television news programme.

The World at One (WATO) began on 4 October 1965 on the then, Home Service, and the year before News Review had started on television. Image File history File links No higher resolution available. ... Image File history File links No higher resolution available. ... The World at One, or WATO for short, is BBC Radio 4s long-running lunchtime news and current affairs programme, which is broadcast from 1pm to 1:30pm from Monday to Friday. ... is the 277th day of the year (278th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 1965 (MCMLXV) was a common year starting on Friday (link will display full calendar) of the 1965 Gregorian calendar. ...


News Review was a roundup of the weeks news, first broadcast on Sunday 26 April, 1964[18] on BBC 2 and harking back to the weekly Newsreel Review of the Week (produced from 1951) to open programming on Sunday evenings - the difference being that this incarnation had subtitles for the deaf and hard-of-hearing. As this was the decade before electronic caption generation, each "super" (superimposition) had to be produced on paper or card, synchronised manually to studio and news footage, committed to tape during the afternoon and broadcast early evening - thus Sundays were no longer a quiet day for news at AP. The programme ran until the 1980s[19] - by then using electronic captions, known as Anchor - to be superseded by Ceefax subtitling (a similar format), and the signing of such programmes as See Hear (from 1981). A BBC Ceefax page from 10 September 1999 Ceefax (phonetic for See Facts) is the BBCs teletext information service. ... See Hear is a weekly BBC programme for deaf people in the UK. The programme features interviews with people involved with the deaf in areas such as education, deaf rights, technology, and language. ...


On Sunday 17 September 1967 The World This Weekend launched on the then, Home Service, but soon-to-be Radio 4. The World This Weekend, was launched on 17 September 1967. ...


Preparations for colour began in the autumn of 1967 and on Thursday 7 March 1968 Newsroom on BBC 2, moved to an early evening slot, became the first UK news programme to be transmitted in colour[20] - from Studio A at Alexandra Palace - News Review and Westminster (the latter a weekly review of Parliamentary happenings) were "colourised" shortly after. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is a country in western Europe, and member of the Commonwealth of Nations, the G8, the European Union, and NATO. Usually known simply as the United Kingdom, the UK, or (inaccurately) as Great Britain or Britain, the UK has four constituent... “Houses of Parliament” redirects here. ...


Much of the insert material was still in black and white however, as initially only a part of the film coverage shot in and around London was on colour reversal film stock - and all regional and many international contributions were still in black and white too. Colour facilities were also technically very limited for the next eighteen months at AP, as it had only one RCA colour videotape machine and, eventually two, Pye colour telecines - although the news colour service started with just one. A single slide, showing a color transparency in a plastic frame In photography, a reversal film is a still, positive image created on a transparent base using photochemical means. ... Film stock is the term for photographic film on which films are recorded. ... This article is about the former RCA Corporation. ... Bottom view of VHS videotape cassette with magnetic tape exposed Videotape is a means of recording images and sound onto magnetic tape as opposed to movie film. ... Pye Ltd. ... Telecine (IPA pronunciation: . Phonetic: tel-e-Sin-ee; tel-e-Sin-a as cine is the same root as in cinema; also tele-seen.) is the process of transferring motion picture film into electronic form, or the machine used in this process. ...


Black and white national bulletins on BBC 1 continued to originate from Studio B on weekdays, along with Town and Around - the London regional "opt out" programme broadcast throughout the 1960s (and the BBC's first regional news programme for the South East) - until it started to be replaced by Nationwide on Tuesday to Thursday from Lime Grove Studios early in September 1969. After this time it became London This Week and transmitted on Mondays and Fridays only.[21] Opt-out is a method of requiring a targetted individual to explicitly respond to a solicitation in order to keep from receiving some service or widget, usually used in marketing. ... Nationwide was a BBC current affairs television series broadcast on BBC One each weekday following the main evening news. ... Lime Grove Studios was a film studio complex built by the Gaumont Film Company in 1915 situated in a street named Lime Grove, near Hammersmith, west London and described by Gaumont as the finest studio in Great Britain and the first building ever put up in this country solely for...


Television News moves to Television Centre

The final news programme to come from Alexandra Palace was a late night news on BBC 2 on Friday 19 September 1969 in colour. BBC Television News resumed operations the next day with a lunchtime bulletin on BBC 1 (in black and white) from Television Centre, where it has remained ever since.


This move to better technical facilities, but smaller studios, allowed Newsroom and News Review to replace back projection with CSO. This article or section is in need of attention from an expert on the subject. ... Colour-separation overlay is the collective technical term for what is commonly called chroma keying. ...


And it also allowed all news output to be produced in PAL colour, in preparation for the "colourisation" of BBC 1 from 15 November 1969 - the studios were capable of operating in NTSC too for the US, Canada and Japan as the BBC sometimes provided facilities for overseas broadcasters. During the 1960s satellite communication had become not only possible, but popular,[22] however colour field-store standards converters were still in their infancy in 1968[23] and we would have to wait until the 1970s for line-store conversion to do the job seamlessly.[24] For other uses, see PAL (disambiguation). ... is the 319th day of the year (320th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Also: 1969 (number) 1969 (movie) 1969 (Stargate SG-1) episode. ... NTSC is the analog television system in use in the United States, Canada, Japan, Mexico, the Philippines, South Korea, Taiwan, and some other countries (see map). ... United States may refer to: Places: United States of America SS United States, the fastest ocean liner ever built. ... U.S. military MILSTAR communications satellite A communications satellite (sometimes abbreviated to comsat) is an artificial satellite stationed in space for the purposes of telecommunications. ... Converting between a different numbers of pixels and different frame rates in video pictures is a complex technical problem. ...


1970s

The Nine O'Clock News first broadcast on 14 September 1970...
The Nine O'Clock News first broadcast on 14 September 1970...

On 14 September 1970 the first Nine O'Clock News was broadcast on television with Robert Dougall presenting it from studio N1[25] - described by The Guardian[26] as "a sort of polystyrene padded cell"[27] - the bulletin having been moved from the earlier time of 8:50pm as a response to the ratings achieved by ITNs News at Ten introduced three years earlier. The Nine made history again in 1975 with the appointment of Angela Rippon as the first female presenter. Her work outside the news was controversial for the time, appearing on the Morecambe and Wise show singing and dancing.[25] Image File history File links No higher resolution available. ... Image File history File links No higher resolution available. ... 1970 RT cover promotes the programmes new logo and its first three regular presenters. ... For other uses, see Guardian. ... ITN may refer to: Independent Television News In the news, a section on the Main Page of English Wikipedia This is a disambiguation page, a list of pages that otherwise might share the same title. ... Sir Trevor McDonald presenting the original final broadcast of News at Ten, from 5 March 1999. ... Angela Rippon, OBE (born October 12, 1944) is a well-known British television journalist and lesbian. ... Morecambe and Wise were a famous British comic double act comprising Eric Morecambe OBE and Ernie Wise OBE. The act lasted four decades until Morecambes death in 1984. ...


The early evening news on BBC 1 remained at its regular time of 5:40pm - there would be another fourteen years before it got a similar makeover to become the Six O'Clock News. The BBC Six OClock News (to be renamed BBC News at Six on Monday 21 April[1]) is the evening news programme broadcast daily on British television channel BBC One and BBC News 24 from 6:00pm until 6:30pm. ...


The first edition of John Craven's Newsround - initially intended only as a short series and later renamed just Newsround - came from studio N3 on 4 April 1972. John Craven OBE (born in Leeds, England on 16 August 1941) is a BBC television presenter and former news anchor, best known for his pioneering work in the field of childrens news programmes. ... Newsround (originally called John Cravens Newsround, before the departure of Craven) is a BBC childrens news programme, which has run continuously since 4 April 1972, and was the worlds first television news magazine aimed specifically at children. ...


Afternoon television news bulletins during the mid to late 1970s were broadcast from the BBC newsroom itself, rather than one of the three news studios. The newsreader would present to camera while sitting on the edge of a desk; behind him staff would be seen working busily at their desks. This period corresponded with when the Nine O'Clock News got its next makeover, and would use a CSO background of the newsroom from that very same camera each weekday evening.

.... and went through several changes in its 30 year run. (1973)
.... and went through several changes in its 30 year run. (1973)

Also in the mid seventies, the late night news on BBC 2 was briefly renamed Newsnight,[28] but this wasn't to last, or be the same programme as we know today - that would be launched in 1980 - and it soon reverted to being just a news summary with the early evening BBC 2 news expanded to become Newsday. Image File history File links No higher resolution available. ... Image File history File links No higher resolution available. ...


News on radio was to change in the 1970s, and on Radio 4 in particular, brought about by the arrival of new editor Peter Woon from television news and the implementation of the Broadcasting in the Seventies report. These included the introduction of correspondents into news bulletins where previously only a newsreader would present, as well as the inclusion of content gathered in the preparation process. New programmes were also added to the daily schedule, PM and The World Tonight as part of the plan for the station to become a "wholly speech network".[26] Newsbeat launched as the news service on Radio 1 on 10 September 1973.[29] PM is an early evening (PM at five PM) news magazine programme broadcast on BBC Radio 4. ... The World Tonight is a current affairs radio programme broadcast on BBC Radio 4, every weekday evening at 2200. ... Newsbeat is the name of the twice-daily flagship news programme on BBC Radio 1. ...


The 23 September 1974 saw the launch of the Ceefax teletext system, developed to bring news content on television screens using text only. Engineers originally began developing such a system as a form of communicating news for deaf viewers but the system was expanded. The service is now much more diverse, listing details such as weather, flight times and film reviews. A BBC Ceefax page from 10 September 1999 Ceefax (phonetic for See Facts) is the BBCs teletext information service. ... A BBC Ceefax page from January 9, 2007. ...


The decline in shooting film for news broadcasts became more prevalent, as ENG equipment became less cumbersome - the BBC's first attempts had been using a Philips colour camera with backpack base station and separate portable Sony U-matic recorder in the latter half of the decade. In 1974, Joseph Flaherty, then vice-president at CBS Inc. ... Philips HQ in Amsterdam Koninklijke Philips Electronics N.V. (Royal Philips Electronics N.V.), usually known as Philips, (Euronext: PHIA, NYSE: PHG) is one of the largest electronics companies in the world, founded and headquartered in the Netherlands. ... Sony Corporation ) is a Japanese multinational corporation and one of the worlds largest media conglomerates with revenue of $66. ... Sony U-matic VTR BVU-800 A U-matic tape U-matic is the name of a videocassette format developed by Sony in 1969. ...


1980s

By 1982 ENG technology had become so stable that an Ikegami camera was used by Bernard Hesketh to cover the Falklands War - winning him the RTS TV Cameraman of the Year award[30] and a BAFTA nomination for his "footage"[31] - the first time that the electronic camera had been relied upon in a conflict zone by BBC News, rather than film. BBC News won the BAFTA for its actuality coverage,[32] however the event has become remembered in television terms for Brian Hanrahan's reporting where he coined the phrase "I counted them all out and I counted them all back"[33] to circumvent restrictions, and which has become cited as an example of good reporting under pressure.[34] Ikegami Tsushinki Co. ... Belligerents Argentina United Kingdom Commanders President Leopoldo Galtieri Vice-Admiral Juan Lombardo Brigadier-General Ernesto Crespo Brigade-General Mario Menéndez Prime Minister Margaret Thatcher Admiral Sir John Fieldhouse Rear-Admiral John “Sandy” Woodward Major-General Jeremy Moore Casualties and losses 649 killed 1,068 wounded 11,313 taken prisoner... The Royal Television Society is a British-based society for the discussion, analysis and preservation of television in all its forms, past, present and future. ... The British Academy of Film and Television Arts (BAFTA), is a British organization that hosts annual awards shows for film, television, childrens film and television, and interactive media. ... Brian Hanrahan (born 22 March 1949, Middlesex) was the Diplomatic Editor for BBC News and a well known correspondent. ...


Two years prior to this the Iranian Embassy siege had been shot electronically by the BBC Television News OB team with Kate Adie reporting, again nominated for BAFTA actuality coverage,[35] but this time beaten by ITN for the 1980 award. The Iranian Embassy Siege of 1980 was a terrorist siege of the Iranian embassy in London, United Kingdom. ... It has been suggested that this article or section be merged with Electronic field production. ... Kate Adie (born September 19, 1945) is a British journalist. ...


Newsnight, the news and current affairs programme still running to this day, was due to go on air on 23 January 1980, although trade union disagreements meant that its launch from Lime Grove was postponed by a week".[14] Newsnight is a British daily news analysis, current affairs and politics programme broadcast between 22:40 and 23:20 on weekdays on BBC Two. ...


On 27 August 1981 Moira Stuart became the first Afro-Caribbean female newsreader to appear on British television. Moira Stuart OBE (born 1952) was the first Afro-Caribbean female newsreader on British television. ...


The first BBC breakfast television programme, Breakfast Time also launched during the 1980s, on 17 January 1983 from Lime Grove Studio E and two weeks before its ITV rival TV-am. Presenters including Frank Bough, Selina Scott and Nick Ross helped to wake viewers with a relaxed style of presenting.[36] Breakfast Time was British televisions first national breakfast show, beating ITVs Good Morning Britain to the air by two weeks. ... For other uses, see ITV (disambiguation). ... TV-am was a breakfast television station that broadcast in the United Kingdom from 1983 to 1992. ... Frank Bough (IPA pronunciation of his last name: ) (born Fenton, Stoke-on-Trent, England, January 15th 1933) is a British television presenter who specialised in sports programmes. ... Selina Scott (right) with Diana, Princess of Wales (Private Eye, 31 December 1982) Selina Scott (b. ... For the ice hockey player, see Nick Ross (ice hockey). ...

1980s computer generated titles.
1980s computer generated titles.

The Six O'Clock News first aired on 3 September 1984, eventually becoming the most watched news programme in the UK (however, since 2006 it has been overtaken by the Ten O'Clock News on tv). Image File history File links No higher resolution available. ... Image File history File links No higher resolution available. ...


Starting in 1981, the BBC gave a common theme to the main news bulletins, with a set of animated computerised "stripes" forming a circle[37] on a red background with a "BBC News" typescript appearing below the circle graphics, and a theme tune comprised of brass and keyboards. The red background was replaced by a blue from 1985 until 1987. The Nine used a similar (stripey) number 9.


By 1987, the BBC had decided to re-brand its bulletins and established individual styles again for each one with differing titles and music, the weekend and holiday bulletins branded in a similar style to the Nine, although the "stripes" introduction continued to be used until 1989 on occasions where a news bulletin was screened out of the running order of the schedule.[38]


1990s

Nine O'Clock News titles from 1999.
Nine O'Clock News titles from 1999.

During the 1990s, a wider range of services began to be offered by BBC News, with the split of BBC World Service Television to become BBC World (news and current affairs), and BBC Prime (light entertainment). Content for a 24 hour news channel was thus required, followed in 1997 with the launch of domestic equivalent BBC News 24. Rather than set bulletins, ongoing reports and coverage was needed to keep both channels functioning and meant a greater emphasis in budgeting for both was necessary. Image File history File links BBCnews9ident1999. ... Image File history File links BBCnews9ident1999. ... BBC World Service Television was the name given to the BBCs international satellite television channels between 1991 and 1995. ... The old BBC Prime logo used until 1997 BBC Prime is the BBCs general entertainment TV channel in Europe, Africa and the Middle East. ... BBC News 24 is the BBCs 24 hour rolling news television channel in the United Kingdom. ...


In 1998 after 66 years at Broadcasting House, the BBC Radio News operation moved to Television Centre.[39]


New 'Silicon Graphics' technology came into use in 1993 for a relaunch of the main BBC One bulletins, creating a virtual set which appeared to be much larger than it was physically. The relaunch also brought all bulletins into the same style of set with only small changes in colouring, titles and music to differentiate each. A computer generated glass scultpure of the BBC coat of arms was the centrepiece of the programme titles until the largescale corporation rebranding of news services in 1999. Silicon Graphics, Inc. ... BBC Coat of Arms Computer generated sculpture of the BBCs coat of arms at the start of a BBC News broadcast The coat of arms of the BBC was adopted in March 1927 to represent the purpose and values of the corporation. ...


In 1999, the biggest relaunch occurred, with BBC One bulletins, BBC World, BBC News 24 and BBC News Online all adopting a common style. One of the most significant changes was the gradual adoption of the corporate image by the BBC regional news programmes, giving a common style across local, national and international BBC television news. This also included Newyddion, the main news programme of Welsh language channel S4C, produced by BBC News Wales. The introduction of regional headlines at the start of bulletins followed in 2000 though the English regions lost five minutes at the end of bulletins, due to a new headline round-up at 18:55. BBC News website in June 2007. ... This is a service provided by BBC for S4C. Newyddion is the Welsh word for News, and exactly like any other news service, it provides local, national and global news. ... Welsh redirects here, and this article describes the Welsh language. ... S4C (Sianel Pedwar Cymru, which is Welsh for Channel Four Wales) is a television channel in Wales. ...


It was also in 2000 that the Nine O'Clock News moved to the later time of 10pm. This was in response to ITN who had just moved their popular News at Ten programme to 11pm. ITN briefly returned News at Ten but following poor ratings when head to head against the BBC's Ten O'Clock News, the ITN bulletin was moved to 10.30pm, where it remained until January 14, 2008. Sir Trevor McDonald presenting the original final broadcast of News at Ten, from 5 March 1999. ... is the 14th day of the year in the Gregorian calendar. ... 2008 (MMVIII) is the current year, a leap year that started on Tuesday of the Anno Domini (or common era), in accordance to the Gregorian calendar. ...


2000s

The new 8pm BBC News summary.

Television news bulletins on BBC One saw a relaunch on Monday, 20 January, 2003, coinciding with a change in presenters of the evening bulletins. The new set was smaller than previous and square in design, initially using a projected image of a fictional newsroom as a background though this design was later changed in 2005. The titles introduced in 1999 remained until 16 February, 2004.


In December 2003, BBC News 24 introduced a brand new style of presentation. This was followed in February 2004, when the BBC One bulletins updated their titles to be based on the News 24 set. With the celebration of 50 years of BBC Television News on 5 July, 2004,[40] News 24 altered the colourings of the titles.


Editorial changes were announced for the main news bulletins on 8 November 2005 when it was announced that a new single daytime editor position would replace the role of two editors for the One and Six O'Clock News. The position of Controller of BBC News 24 was created as a replacement for the role of editor, and was awarded to Kevin Bakhurst, then editor of the Ten O'Clock News on 16 December. Amanda Farnsworth became daytime editor and Craig Oliver was later named editor of the Ten O'Clock News. A further step taken by Head of Television News, Peter Horrocks, was to begin simulcasting the main BBC One news bulletins with News 24, a move he explained would allow for the pooling of operations and "beef up" news operations. Kevin Bakhurst (born 1965) is the Controller of the British digital television news channel BBC News 24, a position he has held since December 2005. ... Peter Horrocks Peter Horrocks is the current controller of BBC Television News. ...


The outgoing set design for BBC One bulletins was introduced on in May 2006, with programme titles slightly updated. This change was to allow for Breakfast to move into the same studio as the main bulletins for the first time since 1997. Barco videowall screens provide a backdrop for the set; a view of the London skyline for main news bulletins progressively darkening during the day, while Breakfast began with images of cirrus clouds against a blue sky but changed this following criticisms from viewers that it appeared 'too cold' for the time of day.[41] The studio bears similarities to changes made at ITV News in 2004, though ITN uses a CSO Virtual studio rather than the actual screens at BBC News. Barco N.V. (Euronext: BAR) is a display hardware manufacturer specialising in CRT projectors, LCD projectors, DLP projectors, LED displays and flat panel displays. ... ITV News is the name of the news broadcasts on British TV network ITV. It has one of the largest television audiences for news in the UK. It is produced by Independent Television News (ITN), and was more commonly known simply as ITN until 1999. ... Colour-separation overlay is the collective technical term for what is commonly called chroma keying. ... A Virtual studio is a television studio that allows the real-time combination of people or other real objects and computer generated environments and objects in a seamless, Virtual reality-like manner. ...


A new graphics and playout system was introduced for production of television bulletins in January 2007. This coincided with a new structure to BBC World News bulletins, editors favouring a section devoted to analysing the news stories reported on. World News bulletins form the main part of the channels daily schedule. ...

The new BBC News graphics introduced in April 2008.

The first new BBC News bulletin to be introduced since the Six O'Clock News was announced in July 2007 after a successful trial in the Midlands.[42] The summary lasting 90 seconds has broadcast at 8pm on weekdays since December 2007 and follows a similar style to 60 Seconds on BBC Three, but also includes headlines from the various BBC regions. This page is about the BBC news programme. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 3. ...


BBC News Television bulletins underwent a major revamp of set design and onscreen graphics on Monday 21st April 2008 - three years since the last major rebranding exercise, and only a year since its last re-brand of idents and graphics - with both BBC One bulletins and rolling news channel output now being presented from the same set in studio N6, at BBC Television Centre.[43][44]. Rolling news channel BBC News 24 was renamed the BBC News Channel and sister channel BBC World was renamed BBC World News. All of these changes follow the BBC News website's change in look, taking on the new style earlier in the year [45].


Future relocation

The entire News Operation is due to move from Television Centre to new facilities at Broadcasting House at Portland Place, Central London. Refurbishment and extension work was scheduled for completion in 2008 though delays have seen the deadline extended until 2010. The new building will also become home to the BBC World Service once the lease on Bush House expires.[46] For other uses, see Broadcasting House (disambiguation). ... Central London is a much-used but unofficial and vaguely defined term for the most inner part of London, the capital of England. ... The BBC World Service is one of the most widely recognised international broadcasters, transmitting in 33 languages to many parts of the world through multiple technologies. ... The portico of Bush House Bush House is a building between Aldwych and The Strand in London. ...


New structure

BBC News became part of the new BBC Journalism group in November 2006 as part of a major restructuring of the BBC. Helen Boaden remains Director of BBC News, reporting to Mark Byford, head of the new group and Deputy Director-General. Helen Boaden (b. ... Mark Byford (born June 13, 1958) is Deputy Director General of the BBC and head of all its journalism. ...


It was announced on 18 October, 2007 as part of Mark Thompson's new six year plan, Delivering Creative Future,[47] that there would no longer be a television Current Affairs department in its own right — it would become a unit within the new News Programmes department.[48] The Director General's announcement, in response to a £2billion shortfall in funding, would deliver "a smaller, but fitter, BBC" in the digital age[49] — along with imminent job cuts and the sale of Television Centre in 2013. is the 291st day of the year (292nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... This article is about the Director-General of the BBC. For other individuals with the same name, see Mark Thompson (disambiguation) Mark Thompson (born July 31, 1957) is Director-General of the BBC, a post he has held since 2004, and a former chief executive of Channel 4. ... The Director-General is chief executive and editor-in-chief of the BBC. The position is appointed by Board of Governors of the BBC. Sir John Reith (1927-1938) Sir Frederick Ogilvie (1938-1942) Sir Cecil Graves and Robert W. Foot (joint Director-Generals, 1942-1943) Robert W. Foot (1942...


The various newsrooms of the BBC: television, radio and online, were merged together to create a multimedia newsroom — programme making within the newsrooms was brought together to form the multimedia programme making departments. Peter Horrocks, referring to the changes, stated that the move would bring about a greater efficiency — particularly at a time of cost-cutting at the BBC. He highlighted the dilemma faced with such a change in his blog: that by using the same resources across the various broadcasting mediums means fewer stories can be covered — or by following more stories, there would be fewer ways to broadcast them.[50]


Broadcasting media

Television

News operations have been based at the News Centre in Television Centre since 1997.
News operations have been based at the News Centre in Television Centre since 1997.

BBC News is responsible for the main news bulletins on BBC One as well as other programmes on BBC Two, BBC Three, BBC Four, the BBC News Channel, and the provision of 22 hours of programming for BBC World News. Production of BBC Parliament is carried out on behalf on the BBC by Millbank Studios though BBC News provides editorial and journalistic content. Image File history File links Size of this preview: 800 × 600 pixels Full resolution (1024 × 768 pixel, file size: 518 KB, MIME type: image/jpeg) This image is used with permission from Flickr, taken by A Princess. ... Image File history File links Size of this preview: 800 × 600 pixels Full resolution (1024 × 768 pixel, file size: 518 KB, MIME type: image/jpeg) This image is used with permission from Flickr, taken by A Princess. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 1. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 2. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 3. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 4. ... BBC World News ident, currently used after relaunch in December 2003. ... BBC Parliament is a British television channel from the BBC. It broadcasts live and recorded coverage of the British House of Commons and House of Lords, Select Committees, the Northern Ireland Assembly, the Scottish Parliament and the Welsh Assembly, and occasionally from the General Synod of the Church of England. ...


BBC News content is also output onto the BBC's digital interactive television services under the BBCi brand, and the legacy analogue CEEFAX teletext system. BBCi is the brand name for the BBCs interactive television services. ... A BBC Ceefax page from 10 September 1999 Ceefax (phonetic for See Facts) is the BBCs teletext information service. ... A BBC Ceefax page from January 9, 2007. ...


The distinctive music on all BBC television news programmes was introduced in 1999 and composed by David Lowe. It was part of the extensive rebranding which commenced in 1999 and features the classic 'BBC Pips' The general theme was used not only on bulletins on BBC One but News 24, BBC World and local news programmes in the BBC's Nations and Regions. Lowe was also responsible for the music on Radio One's Newsbeat. The theme has had several changes since 1999. For other persons named David Lowe, see David Lowe (disambiguation). ... The Greenwich Time Signal or BBC pips is a time code heard on some BBC radio programs at the start of the hour, most notably on Radio 4 and the World Service. ... For the BBC radio station, see BBC Radio 1. ... Newsbeat is the name of the twice-daily flagship news programme on BBC Radio 1. ...


The new BBC Arabic TV news channel launched in early 2008, with a Persian language channel set to follow; both will include news, analysis, interviews, sports and highly cultural programmes.[6]


Radio

BBC Radio News produces bulletins for the BBC's national radio stations and provides content for local BBC radio stations via the General News Service (GNS). BBC News does not produce the BBC's regional news bulletins, which are produced individually by the BBC nations and regions themselves. The BBC World Service broadcasts to some 150 million people in English as well as 32 languages across the globe.[51] The BBC World Service is one of the most widely recognised international broadcasters, transmitting in 33 languages to many parts of the world through multiple technologies. ...


Online

Main article: BBC News Online

BBC News Online is the BBC's news website. Launched in November 1997, it is one of the most popular news websites in the UK reaching over a quarter of the UK's internet users, and worldwide, with around 4 million global readers every month.[52] The website contains exhaustive international news coverage as well as entertainment, sport, science, and political news.[53] Many reports are accompanied by audio and video from the BBC's television and radio news services within the BBC News player.[54] BBC News website in June 2007. ...


Television and radio bulletins are also available to view on the site, together with current affairs programmes including Newsnight and Question Time are available to view on the site after they have been broadcast, while BBC News 24 is available to view 24 hours a day. Certain radio and television broadcasts are available for download as podcasts as part of the BBC's download trial. Newsnight is a British daily news analysis, current affairs and politics programme broadcast between 22:40 and 23:20 on weekdays on BBC Two. ... Question Time is a topical debate television programme in the United Kingdom, based on Any Questions?. It is currently shown on BBC One at 22:35 on Thursdays, and typically features politicians from the three major political parties and other public figures who answer questions put to them by the...


Opinions

The BBC has been the subject of many controversies that have been widely reported elsewhere which can be documented as to their source within this article. ... Criticism of the BBC for alleged biases have come from the British government of the day,as well as from other political groups and various media outlets. ...

Political and commercial independence

The BBC is required by its charter to be free from both political and commercial influence and answers only to its viewers and listeners. Nevertheless, the BBC's political objectivity is sometimes questioned. For instance, The Daily Telegraph (3 August 2005) carried a letter from the KGB defector Oleg Gordievsky, referring to it as "The Red Service". Books have been written on the subject, although rarely from people writing neutrally themselves, including anti-BBC works like Truth Betrayed by W J West and The Truth Twisters by Richard Deacon. This article concerns the British newspaper. ... This article is about the KGB of the Soviet Union. ... Oleg Antonovich Gordievsky (born 10 October 1938 in Moscow, Russia), was a Colonel of the KGB and KGB Resident-designate (rezidentura) and bureau chief in London, who defected to the United Kingdom. ...


The BBC is regularly accused by the government of the day of bias in favour of the opposition and, by the opposition, of bias in favour of the government. Similarly, during times of war, the BBC is often accused by the UK government, or by strong supporters of British military campaigns, of being overly sympathetic to the view of the enemy. This gave rise, in 1991 during the first Gulf War, to the satirical name "Baghdad Broadcasting Corporation".[55] During the Kosovo War, the BBC were labeled the "Belgrade Broadcasting Corporation" by British ministers,[55] although Slobodan Milosevic later complained that the BBC's coverage had been biased against the Serbs.[56] Conversely, some of those who style themselves anti-establishment in the United Kingdom or who oppose foreign wars have accused the BBC of pro-establishment bias or of refusing to give an outlet to "anti-war" voices. Following the 2003 invasion of Iraq a study, by the Cardiff University School of Journalism, of the reporting of the war, found that nine out of 10 references to weapons of mass destruction during the war assumed that Iraq possessed them, and only one in 10 questioned this assumption. It also found that out of the main British broadcasters covering the war the BBC was the most likely to use the British government and military as its source. It was also the least likely to use independent sources, like the Red Cross, who were more critical of the war. When it came to reporting Iraqi casualties the study found fewer reports on the BBC than on the other three main channels. The report's author, Justin Lewis, wrote of his findings: "Far from revealing an anti-war BBC, our findings tend to give credence to those who criticised the BBC for being too sympathetic to the government in its war coverage. Either way, it is clear that the accusation of BBC anti-war bias fails to stand up to any serious or sustained analysis." For other uses, see Iraq war (disambiguation). ... The term Kosovo War or Kosovo Conflict is often used to describe two sequential and at times parallel armed conflicts (a civil war followed by an international war) in the southern Serbian province called Kosovo (officially Kosovo and Metohia), part of the former Federal Republic of Yugoslavia. ... Slobodan Milošević. ...


Some have argued that a current of anti-BBC thinking exists in many parts of the political spectrum and that, since the BBC's theoretical impartiality[57] means they will broadcast many views and opinions, people will see the bias they wish to see. This argument is buttressed by the fact that the BBC is frequently accused of bias from all directions.


Prominent BBC appointments are constantly assessed by the British media and political establishment for signs of political bias. The appointment of Greg Dyke as Director-General was highlighted by press sources because Dyke was a Labour Party member and former activist, as well as a friend of Tony Blair. The BBC's current Political Editor, Nick Robinson, was some years ago a chairman of the Young Conservatives and has, as a result, attracted informal criticism from the current Labour government, but his predecessor Andrew Marr faced similar claims from the right because he was editor of the liberal leaning Independent newspaper before his own appointment in 2000. Gregory Dyke (born 20 May 1947) is a journalist and broadcaster. ... For other people of the same name, see Tony Blair (disambiguation) Anthony Charles Lynton Blair (born May 6, 1953)[1] is the Prime Minister of the United Kingdom, First Lord of the Treasury, Minister for the Civil Service, Leader of the Labour Party, and Member of Parliament for the constituency... Nick Robinson (right) interviewing Michael Portillo in July 2001. ... The Young Conservatives were the youth wing of the United Kingdoms Conservative Party. ... Andrew Marr (born 31 July 1959, Glasgow, Scotland) is a Scottish journalist and political commentator. ...


Hutton Inquiry

Main article: Hutton Inquiry

BBC News was at the centre of one the largest political controversies in recent years. Three BBC News reports (Andrew Gilligan's on Today, Gavin Hewitt's on The Ten O'Clock News and another on Newsnight) quoted an anonymous source that stated the British government (particularly the Prime Minister's office) had embellished the September Dossier with misleading exaggerations of Iraq's weapons of mass destruction capabilities. The government denounced the reports and accused the corporation of poor journalism. The Hutton Inquiry was a British judicial inquiry chaired by Lord Hutton, appointed by the British government to investigate the death of a government weapons expert, Dr. David Kelly. ... Andrew Paul Gilligan (born 22 November 1968, Teddington, London, England) is a journalist best known for his 2003 report about a British government briefing paper on Iraq and weapons of mass destruction (the September Dossier) while working for BBC Radio 4s The Today Programme as its defence and diplomatic... Today, sometimes referred to as the Today programme to avoid ambiguity, is BBC Radio 4s long-running early morning news and current affairs programme, which is now broadcast from 6am to 9am from Monday to Friday and from 7am to 9am on Saturdays. ... Newsnight is a British daily news analysis, current affairs and politics programme broadcast between 22:40 and 23:20 on weekdays on BBC Two. ... Iraqs Weapons of Mass Destruction: The Assessment of the British Government, also known as the September Dossier, was a document published by the United Kingdom Labour government on 24 September 2002 on the same day of a recall of Parliament to discuss the contents of the document. ... For the Xzibit album, see Weapons of Mass Destruction (album). ...


In subsequent weeks the corporation stood by the report, saying that it had a reliable source. Following intense media speculation, David Kelly was named in the press as the source for Gilligan's story on 9 July 2003. Kelly was found dead, by suicide, in a field close to his home early on 18 July. An inquiry led by Lord Hutton was announced by the British government the following day to investigate the circumstances leading to Kelly's death, concluding that "Dr. Kelly took his own life." For other persons named David Kelly, see David Kelly (disambiguation). ... Lord Hutton The Right Honourable James Brian Edward Hutton, Baron Hutton, PC (born 29 June 1932), is a former British Law Lord. ...


In his report on 28 January 2004, Lord Hutton concluded that Gilligan's original accusation was "unfounded" and the BBC's editorial and management processes were "defective". In particular, it specifically criticised the chain of management that caused the BBC to defend its story. The BBC Director of News, Richard Sambrook, the report said, had accepted Gilligan's word that his story was accurate in spite of his notes being incomplete. Davies had then told the BBC Board of Governors that he was happy with the story and told the Prime Minister that a satisfactory internal inquiry had taken place. The Board of Governors, under BBC Chairman Gavyn Davies' guidance, accepted that further investigation of the Government's complaints were unnecessary. Richard Sambrook (born 24 April 1956) is the Director of the BBC World Service and Global News, and former Director of BBC News and BBC Sport. ... Gavyn Davies Gavyn Davies (born 27 November 1950) was the chairman of the BBC from 2001 until 2004, a former Goldman Sachs banker and a former economic advisor to the British Government. ...


Because of the criticism in the Hutton report, Davies resigned on the day of publication. BBC News faced an important test, reporting on itself with the publication of the report, but by common consent (of the Board of Governors) managed this "independently, impartially and honestly".[58] Davies' resignation was followed by the resignation of Director General Greg Dyke the following day, and the resignation of Gilligan on 30 January. While doubtless a traumatic experience for the corporation, an ICM poll in April 2003 indicated that it had sustained its position as the best and most trusted provider of news.[59] The Director-General is chief executive and editor-in-chief of the BBC. The position is appointed by Board of Governors of the BBC. Sir John Reith (1927-1938) Sir Frederick Ogilvie (1938-1942) Sir Cecil Graves and Robert W. Foot (joint Director-Generals, 1942-1943) Robert W. Foot (1942... Gregory Dyke (born 20 May 1947) is a journalist and broadcaster. ...


Israeli-Palestinian conflict

The BBC has faced accusations of holding both anti-Arab and anti-Israel biases, and being anti-semitic. For other uses, see Arab (disambiguation). ... Antisemitism (alternatively spelled anti-semitism or anti-Semitism, also known as judeophobia) is prejudice and hostility toward Jews as a religious, racial, or ethnic group. ...


For example, Douglas Davis, the London correspondent of The Jerusalem Post, has described the BBC's coverage of the Arab-Israeli conflict as "a relentless, one-dimensional portrayal of Israel as a demonic, criminal state and Israelis as brutal oppressors [which] bears all the hallmarks of a concerted campaign of vilification that, wittingly or not, has the effect of delegitimizing the Jewish state and pumping oxygen into a dark old European hatred that dared not speak its name for the past half-century."[60] The May 16, 1948 Palestine Post headline announcing the creation of the state of Israel The Jerusalem Post is an Israeli daily English language broadsheet newspaper, originally founded on December 1, 1932, by American journalist-turned-newspaper-editor Gershon Agron as the The Palestine Post. ... Combatants Arab nations Israel Arab-Israeli conflict series History of the Arab-Israeli conflict Views of the Arab-Israeli conflict International law and the Arab-Israeli conflict Arab-Israeli conflict facts, figures, and statistics Participants Israeli-Palestinian conflict · Israel-Lebanon conflict · Arab League · Soviet Union / Russia · Israel, Palestine and the...


Noam Chomsky, and David Edwards of Medialens.org tend to criticize the BBC through differences in terminology sometimes used to describe Israeli and Palestinian actions. Israeli shootings are usually described as "security sweeps" or "incursions", while Palestinian shootings are described as "terrorist killings" committed by "gunmen". Such differences are said to indicate the common institutional bias typical of Western thinking, which is neutral, so seen by racists and fanatics as biased against their side. Avram Noam Chomsky (born December 7, 1928) is an American linguist, philosopher, political activist, author, and lecturer. ...


An independent panel was set up in 2006 to review the impartiality of the BBC's coverage of the Israeli-Palestinian conflict.[61] The panel's assessment was that "apart from individual lapses, there was little to suggest deliberate or systematic bias." While noting a "commitment to be fair accurate and impartial" and praising much of the BBC's coverage the independent panel concluded "that BBC output does not consistently give a full and fair account of the conflict. In some ways the picture is incomplete and, in that sense, misleading." Israel, with the West Bank, Gaza Strip and Golan Heights The Israeli-Palestinian conflict is an ongoing dispute between the State of Israel and Arab Palestinians. ...


Writing in the FT, Philip Stephens, one of the panelists, later accused the BBC's director-general, Mark Thompson, of misrepresenting the panel's conclusions. He further opined "My sense is that BBC news reporting has also lost a once iron-clad commitment to objectivity and a necessary respect for the democratic process. If I am right, the BBC, too, is lost".[62] Mark Thompson published a rebuttal in the FT the next day.[63]


The report listed examples of how the BBC could be said to be biased in favour of Israel[64][65] in section 4.7. The Guardian too has noted that "The BBC has had a difficult time over its coverage of Israel, with regular accusations of bias coming from both the Israeli and Palestinian sides".[66]


The description by one BBC correspondent reporting on the funeral of Yassir Arafat that she had been left with tears in her eyes led to other questions of impartiality, particularly from Martin Walker'"[67] in a guest opinion piece in The Times, who picked out the apparent case of Fayad Abu Shamala, the BBC Arabic Service correspondent, who told a Hamas rally on 6 May, 2001, that journalists in Gaza were "waging the campaign shoulder to shoulder together with the Palestinian people."[67] Yasser Arafat Yasser Arafat (August 4 or August 24, 1929 – November 11, 2004), born Muhammad `Abd ar-Rauf al-Qudwa al-Husayni (Arabic محمد عبد الرؤوف القدوة الحسيني) and also known as Abu `Ammar (ابو عمّار), was co-founder and Chairman of the Palestine Liberation Organization (PLO) (1969–2004... The Times is a national newspaper published daily in the United Kingdom (and the Kingdom of Great Britain before the United Kingdom existed) since 1788 when it was known as The Daily Universal Register. ... BBC Arabic was launched on 1938 and is the first foreign language service of the BBC World Service. ... Hamas (; acronym: , or Harakat al-Muqawama al-Islamiyya or Islamic Resistance Movement[1]) is a Palestinian Islamist[2][3] militant organization and political party. ...


Walker argues that the independent inquiry was flawed for two reasons. Firstly, because the time period over which it was conducted (August 2005 to January 2006) surrounded the Israeli withdrawal from Gaza and Ariel Sharon's stroke, which produced more positive coverage than usual. Furthermore, he wrote, the inquiry only looked at the BBC's domestic coverage, and excluded output on the BBC World Service and BBC World.[67] Not to be confused with the Spanish name Garza or the Egyptian town of Giza. ...   (Hebrew: , also known by his diminutive Arik אָרִיק) (born February 27, 1928) is a former Israeli politician and general. ...


The view of foreign governments

BBC News reporters and broadcasts are now and have in the past been banned in several countries primarily for reporting which has been unfavourable to the ruling government. For example, correspondents were banned by the former apartheid régime of South Africa. The BBC is currently banned in Zimbabwe, whose government has proscribed it as a terrorist organisation.[68] The BBC has been banned in Myanmar (Burma) since the anti-government protests there in September 2007. Other cases have included Uzbekistan,[69] China,[70] and Pakistan.[71] The BBC online news site's Persian version was recently blocked from the Iranian internet.[72] A segregated beach in South Africa, 1982. ... Farsi redirects here. ...


See also

BBC Portal
  • BBC television news programmes
  • BBC newsreaders and journalists
  • List of BBC television newsreaders
  • Former BBC newsreaders and journalists
  • BBC News Special
  • Toddlers' Truce

Image File history File links Portal. ... BBC News employs many presenters and correspondents who appear on the main BBC One bulletins, on the rolling news channel BBC News 24 and on the BBC World Service. ... Over its history, the BBC has employed many journalists and newsreaders to present its news programmes as well as to provide news reports and interviews. ... BBC News Special is the title given by BBC News to a news programme covering one specific and important event, often unscheduled. ... The Toddlers Truce was a piece of early British television scheduling policy. ...

References

  1. ^ "Key Facts: BBC News and Current Affairs", BBC Press Office, October 2006. Retrieved on 2007-10-25. 
  2. ^ Content. Retrieved on 2007-04-03.
  3. ^ a b c NewsWatch - About BBC News - This is BBC News. Retrieved on 2007-04-03.
  4. ^ House of Commons Hansard Debates for 15 Feb 1996 (pt 22). Retrieved on 2007-04-03.
  5. ^ The BBC's Royal Charter and the BBC Agreement. Retrieved on 2007-04-03.
  6. ^ BBC NEWS - Entertainment - TV and Radio - From royal dramas to wartime: 1922-46. Retrieved on 2007-04-03.
  7. ^ Alexandra Palace - A History of the Palace. Retrieved on 2007-04-03.
  8. ^ 1950's British TV Milestones. Retrieved on 2007-04-03.
  9. ^ British TV Landmark Dates. Retrieved on 2007-04-03.
  10. ^ Chronomedia: 1953. Retrieved on 2007-04-03.
  11. ^ 1950. Retrieved on 2007-04-03.
  12. ^ Chronomedia: 1950. Retrieved on 2007-10-08.
  13. ^ ABOUT BBC NEWS - Timeline of events - 1950s. Retrieved on 2007-04-11.
  14. ^ a b ABOUT BBC NEWS - Timeline of events - 1980s. Retrieved on 2007-08-25.
  15. ^ Media resources Longsands College - [1]
  16. ^ History of the BBC - key dates page 4 BBC Heritage 1960s
  17. ^ BBC Guide to Comedy TW3
  18. ^ Chronomedia: 1964. Retrieved on 2007-04-03.
  19. ^ TV Ark: BBC News. Retrieved on 2007-08-16.
  20. ^ History of the BBC - key dates page 5 BBC Heritage 1960s
  21. ^ London This Week had started in early 1969 as a once per week "opt out" replacing the Friday edition of Town and AroundTV & Radio Bits: BBC South East: History. Retrieved on 2007-06-21.
  22. ^ Early Satellite Broadcasts 1960s & 70s, British TV History
  23. ^ 1968 - A new field store converter for Mexico City Olympic Games 1960s Milestones, BBC Research Department
  24. ^ 1970 - Digital line-store standards converter work commences 1970s Milestones, BBC Research Department
  25. ^ a b About the Ten O'Clock News. Retrieved on 2007-08-15.
  26. ^ a b ABOUT BBC NEWS - Timeline of events - 1970s. Retrieved on 2007-08-25.
  27. ^ Northern Echo: Archive. Retrieved on 2007-08-17. - Robert Dougall was even less flattering about the first set, and is quoted as saying that the tiling was "grey and lavatorial" [2] together with "a huge round thing" in the background - referring to the new rotating clockface logo and CSO screen.
  28. ^ TV & Radio Bits. Retrieved on 2007-06-15.
  29. ^ History of the BBC - key dates page 4 BBC Heritage 1970s
  30. ^ RTS Hall of Fame - page 46. Retrieved on 2007-04-11. (PDF)
  31. ^ BAFTA 1982 - page 12 British Academy of Film and Television Arts (PDF) [3]
  32. ^ BAFTA 1982 - page 10 British Academy of Film and Television Arts (PDF)
  33. ^ The worst reported war since the Crimean - Julian Barnes 25 February 2002, Guardian Unlimited
  34. ^ Media & War - The Falklands Conflict Imperial War Museum
  35. ^ BAFTA 1980 - page 2 British Academy of Film and Television Arts (PDF)
  36. ^ BBC ON THIS DAY - 17 - 1983: BBC wakes up to morning TV. Retrieved on 2007-04-03.
  37. ^ The circle had been a recurring theme of the BBC1 news logo since the start of the Nine in 1970, as it was thought to fit in nicely with the BBC1 idents of the globe logo and clock which quite often preceded it — and this logo, representing a clockface, indicated the time of the news. It came from a box similar to the one which generated the BBC2 network logo used from 1979 until 1986, the news version being known as ANT (Animated News Titles) [4] and this new logo was drawn live — triggered by an audio tone on track 2 of the 2-track mono quarter inch audio tape of opening title music to ensure sychronisation. [5]
  38. ^ TV Ark: BBC News Report: Zeebrugge ferry disaster from 6 March 1987. Retrieved on 2007-10-01.
  39. ^ BBC NEWS - New era for BBC radio news. Retrieved on 2007-08-18.
  40. ^ BBC NEWS - Entertainment - TV and Radio - Fifty years of TV news. Retrieved on 2007-04-03.
  41. ^ BBC NEWS - Programmes - Breakfast - Breakfast's new look. Retrieved on 2007-04-03.
  42. ^ BBC One gets extra news bulletin. BBC News. Retrieved on 2007-07-11.
  43. ^ BBC rings changes with news revamp
  44. ^ TV & Radio Bits - BBC NEWS Changes
  45. ^ BBC NEWS - The Editors Blog - New News
  46. ^ BBC refurbishment £20m over-budget and a 'waste of money' - the Daily Mail. Retrieved on 2007-04-03.
  47. ^ "Radical reform to deliver a more focused BBC", BBC Press Office, 2007-10-18. Retrieved on 2007-10-25. 
  48. ^ "BBC cuts: look on the bright side", The Guardian, 2007-10-22. Retrieved on 2007-10-25. 
  49. ^ "BBC cuts back programmes and jobs", BBC News Online, 2007-10-18. Retrieved on 2007-10-25. 
  50. ^ >"Multimedia News", BBC News Online, 2007-11-12. Retrieved on 2007-12-19. 
  51. ^ BBC World Service - About Us. Retrieved on 2007-04-03.
  52. ^ BBC NEWS - Entertainment - BBC News Interactive's new editor. Retrieved on 2007-04-11.
  53. ^ BBC NEWS - Help - About our site. Retrieved on 2007-04-11.
  54. ^ BBC NEWS - Help - Your guide to the BBC News Player. Retrieved on 2007-04-11.
  55. ^ a b "BBC versus British government", News 24, 2003-07-21. 
  56. ^ "Milosevic attacks BBC 'bias'", BBC News, 2002-08-22. 
  57. ^ The BBC's Editorial Values www.bbc.co.uk/ Retrieved 25 November 2006.
  58. ^ BBC NEWS - Entertainment - TV and Radio - BBC Iraq war coverage criticised. Retrieved on 2007-04-11.
  59. ^ BBC NEWS - Entertainment - TV and Radio - BBC report 2004: At a glance. Retrieved on 2007-04-11.
  60. ^ Davis, Douglas. "Hatred in the air: the BBC, Israel and Antisemitism" in Iganski, Paul & Kosmin, Barry. (eds) A New Anti-Semitism? Debating Judeophobia in 21st century Britain. Profile Books, 2003, p. 130.
  61. ^ Impartiality Review: Israeli-Palestinian Conflict- BBC Governors]. Retrieved on 2007-05-14.
  62. ^ Philip Stephens: BBC is losing public service plot, FT Jun 20, 2006
  63. ^ The BBC's success story has a public service plot, Mark Thompson, Financial Times, Jun 21, 2006
  64. ^ BBC NEWS - Entertainment - BBC 'must improve Mid-East view'. Retrieved on 2007-04-11.
  65. ^ BBC's coverage of Israeli-Palestinian conflict 'misleading' - Israel and the Middle East - Guardian Unlimited. Retrieved on 2007-04-11.
  66. ^ BBC World dropped for al-Jazeera English in Israel - Israel and the Middle East - Guardian Unlimited. Retrieved on 2007-04-11.
  67. ^ a b c The BBC pro-Israeli? Is the Pope Jewish?-Comment-Columnists-Guest contributors-TimesOnline. Retrieved on 2007-04-11.
  68. ^ afrol News: Broadcasting of BBC in Zimbabwe stopped. Retrieved on 2007-04-11.
  69. ^ BBC NEWS - Programmes - From Our Own Correspondent - Uzbeks banish BBC after massacre reports. Retrieved on 2007-04-11.
  70. ^ AsiaMedia :: CHINA: Censor blocks sensitive issues in BBC series. Retrieved on 2007-04-11.
  71. ^ BBC Urdo taken off Pakistan radio - BBC News: 15 November 2005
  72. ^ Iran bloggers test regime's tolerance - The Boston Globe. Retrieved on 2007-04-11.

Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 298th day of the year (299th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 281st day of the year (282nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 237th day of the year (238th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 228th day of the year (229th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 172nd day of the year (173rd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... This article is about the day of the year. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 237th day of the year (238th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 229th day of the year (230th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 166th day of the year (167th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 274th day of the year (275th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 230th day of the year (231st in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 192nd day of the year (193rd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 291st day of the year (292nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 298th day of the year (299th in leap years) in the Gregorian calendar. ... For other uses, see Guardian. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 295th day of the year (296th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 298th day of the year (299th in leap years) in the Gregorian calendar. ... BBC News website in June 2007. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 291st day of the year (292nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 298th day of the year (299th in leap years) in the Gregorian calendar. ... BBC News website in June 2007. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 316th day of the year (317th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 353rd day of the year (354th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 93rd day of the year (94th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2003 (MMIII) was a common year starting on Wednesday of the Gregorian calendar. ... is the 202nd day of the year (203rd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Also see: 2002 (number). ... is the 234th day of the year (235th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... May 14 is the 134th day of the year (135th in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ... Year 2007 (MMVII) was a common year starting on Monday of the Gregorian calendar in the 21st century. ... is the 101st day of the year (102nd in leap years) in the Gregorian calendar. ...

External links

The domain name bbc. ... The domain name bbc. ... The domain name bbc. ... For other uses, see BBC (disambiguation). ... // United Kingdom BBC One BBC Two United Kingdom, digital only (Freeview, digital cable and digital satellite (Astra 2D)) BBC Three BBC Four (replaced BBC Knowledge) BBC Parliament (replaced the non-BBC Parliament Channel) BBC News (also online [1]) CBBC Channel (7-12 year-olds) CBeebies (1-6 year-olds) BBC... BBC national radio stations BBC Radio 1 - popular music aimed at a young audience BBC 1Xtra - hip hop, garage, gospel and R&B BBC Radio 2 - adult-orientated popular music BBC Radio 3 - classical, jazz and world music, culture, drama BBC Radio 4 - spoken-word programmes BBC Radio Five Live... The domain name bbc. ... BBCi is the brand name for the BBCs interactive television services. ... iPlayer redirects here. ... BBC East is the BBC English Region that produces local television and radio programming for Norfolk, Suffolk, northern Essex, Cambridgeshire, Hertfordshire, southern Northamptonshire andBuckinghamshire. ... BBC East Midlands is the BBC English Region covering Nottinghamshire, Leicestershire, most of Derbyshire and parts of western and southern Lincolnshire. ... BBC London is the brand for the BBCs tri-media radio, television and online service for London and its immediate environs. ... BBC North East and Cumbria is the BBC English Region covering Northumberland, Tyne and Wear, County Durham, Teesside and all but the Southern part of Cumbria. ... BBC North West is the BBC English Region covering Lancashire, Greater Manchester, Merseyside, the northern parts of Cheshire, the north-western portion of Derbyshire and southern Cumbria. ... BBC Northern Ireland is the main public service broadcaster in Northern Ireland. ... BBC Scotland (BBC Alba in Gaelic) is a constituent part of the British Broadcasting Corporation, the publicly-funded broadcaster of the United Kingdom. ... BBC Alba is the Gaelic name for Scotlands national television broadcaster, BBC Scotland Television. ... BBC South is the BBC English Region producing local television, radio, web and teletext content for West Sussex, Hampshire, eastern Dorset, western Berkshire, Oxfordshire and the Isle of Wight. ... BBC South East is the BBC English Region producing local television, radio, web and teletext content for Kent and East Sussex. ... BBC South West is the BBC English Region producing local television, radio, web and teletext content for Devon, Cornwall and the Channel Islands. ... BBC Wales (Welsh: ) is a division of the British Broadcasting Corporation for Wales. ... BBC West is the BBC English Region covering the local radio editorial areas of [[Bristol], Somerset, Gloucestershire and Wiltshire. ... Categories: Station stubs | BBC radio ... BBC Yorkshire is one of the English regions of the BBC. It was formed from the division of the former BBC North region into BBC Yorkshire and BBC Yorkshire and Lincolnshire, based in Hull. ... BBC East Yorkshire and Lincolnshire is the name for the BBCs twelfth English region, created from the division of the former BBC North region, based in Leeds (now known as BBC Yorkshire). ... BBC Worldwide Limited is the wholly-owned commercial subsidiary of the British Broadcasting Corporation, formed out of a restructuring of its predecessor BBC Enterprises in 1995. ... BBC Books is the book publishing division of BBC Worldwide, the commercial subsidiary of the British Broadcasting Corporation. ... BBC Magazines is the magazine publishing division of BBC Worldwide, the commercial subsidiary of the British Broadcasting Corporation. ... BBC Resources provides BBC Studios and Outside Broadcast facilities based in London UK, along with network Post Production facilities in England (ie excluding the other UK Nations of Scotland, Northern Ireland and Wales). ... BBC Films is the feature film-making arm of the BBC. It has co-produced some of the most successful British films of recent years and is now firmly established at the forefront of UK film-making; producing approximately eight films a year. ... This is a timeline of the history of the British Broadcasting Corporation. ... The British Broadcasting Company Ltd was a British commercial company formed on October 18, 1922 by British and American electrical companies doing business in the United Kingdom. ... The Board of Governors of the BBC is a group of twelve people who together regulate the BBC and represent the interests of the public, in particular those of viewers and listeners. ... Current CBBC Logo CBBC - short for Childrens BBC - is the brand-name for the BBCs childrens television programmes aimed at children aged between 6 and 12 years old. ... The BBC Monitoring divisions logo BBC Monitoring is a division of the British Broadcasting Corporation that monitors the mass media worldwide and acts as the British Governments provider of open source intelligence (OSINT). ... The BBC Natural History Unit (NHU) is a department of the BBC dedicated to making TV and radio programmes with a natural history or wildlife theme, especially nature documentaries. ... BBC Research, formerly the BBC Research Department or BBC Research & Development, made major contributions to broadcast technology, carrying out original research in many areas, and developing items like the Peak programme meter (PPM) which became the basis for many world standards. ... Since the 2005 relaunch, a new glass globe has been the logo for BBC Weather and is shown at the beginning and end of all weather forecasts. ... For other uses, see Broadcasting House (disambiguation). ... The portico of Bush House Bush House is a building between Aldwych and The Strand in London. ... The BBC New Media Village at Night, October 2004 The BBC Media Village was opened in 2004 and is the second phase of development at BBC White City. ... BBC Television Centre (sometimes abbreviated TVC or TC) in London is home to much of the BBCs television output and, since 1998, almost all of the corporations national TV and radio news output by BBC News. ... BBC White City, main entrance BBC White City on a foggy day BBC White City refers both to a collection of BBC buildings at Wood Lane, White City in west London, and an office building within that collection of buildings. ... Pacific Quay is a development in Glasgow, Scotland situated next to the River Clyde at the former Princes Dock Basin. ... In the United Kingdom and the Crown dependencies, a television licence is required to receive any publically broadcast television service, from any source. ... The Broadcasting Receiving Licence of 10 shillings was introduced in November 1922 to cover existing BBC radio broadcasts, as well as television when the BBCs 405-line service commenced in November 1936 , although it closed down in September 1939 at the start of World War II. The Television Licence... The BBC Trust logo The BBC Trust is a body that oversees the BBC, being independent of BBC management and external bodies. ... This article is about the Director-General of the BBC. For other individuals with the same name, see Mark Thompson (disambiguation) Mark Thompson (born July 31, 1957) is Director-General of the BBC, a post he has held since 2004, and a former chief executive of Channel 4. ... The Director-General is chief executive and editor-in-chief of the BBC. The position is appointed by Board of Governors of the BBC. Sir John Reith (1927-1938) Sir Frederick Ogilvie (1938-1942) Sir Cecil Graves and Robert W. Foot (joint Director-Generals, 1942-1943) Robert W. Foot (1942... Mark Byford (born June 13, 1958) is Deputy Director General of the BBC and head of all its journalism. ...

  Results from FactBites:
 
BBC NEWS | News Front Page (140 words)
Cave of Romulus and Remus found in Italy
Help us make the news, with your pictures, views and stories
Nah, the greenback has still got it going on
  More results at FactBites »

 
 

COMMENTARY     


Share your thoughts, questions and commentary here
Your name
Your comments

Want to know more?
Search encyclopedia, statistics and forums:

 


Press Releases |  Feeds | Contact
The Wikipedia article included on this page is licensed under the GFDL.
Images may be subject to relevant owners' copyright.
All other elements are (c) copyright NationMaster.com 2003-5. All Rights Reserved.
Usage implies agreement with terms, 1022, m